ساختار یک وب سایت و محتوای آن برای سئو بسیار ضروری است. برای درک و سازماندهی محتوای یک صفحه وب یا مقاله، ساده ترین راه استفاده از تگ های Hn است. هنگام نوشتن و بهینه سازی یک صفحه وب، این سوال در مورد نحوه استفاده از برچسب ها همیشه مطرح می شود. برچسب‌ها برای سئو در سایت و UX با کیفیت برای محتوای شما ضروری هستند! در این مقاله، چرایی مهم بودن تگ Hn و بهترین روش‌هایی که باید برای استفاده حداکثری از آن اعمال شود، مرور خواهیم کرد.

 

تگ های HTML، H1، H2، H3 و... چیست؟

تگ های Hn که نشانه گذاری نیز نامیده می شوند، 6 تگ HTML هستند که عبارتند از: H1، H2، H3، H4، H5 و H6. هر کدام مربوط به یک سطح رتبه بندی است که H1 مهم ترین سطح و H6 کم اهمیت ترین سطح است.


هر عنوان دارای مقدار معینی از اطلاعات معنایی است. با کمک این برچسب ها، نویسندگان و کارشناسان سئو می توانند محتوای خود را با چیدمان بر اساس اهمیت ساختاربندی کنند. ساختن ستون فقرات مقالات و صفحات وب را آسان تر می کند.

برای سلسله مراتب بصری بهتر، توصیه می شود برای هر تگ یک قالب با CSS تعریف کنید. H1 بزرگترین و قابل مشاهده ترین عنوان است، در حالی که Hns های زیر به طور فزاینده ای کوچکتر هستند. در CSS می توانید اندازه فونت، پررنگ بودن و رنگ هر عنوان Hn را تعریف کنید.

 

هشدار: تگ های Hn اساساً برای SEO هستند، نه برای اهداف طراحی.

 

ساختار تگ های H1، H2، H3

به خاطر داشته باشید که عناوین شما باید به درستی سازماندهی شوند. اگر اینطور نباشند، خواننده ها، ربات ها یا حتی شما در ساختار گم خواهید شد! در اینجا نحوه استفاده از تگ های Hn آمده است:
برای یک مقاله یا صفحه وب، به یاد داشته باشید که عنوان H1 مهمترین بخش است. H2 و H3 برای سازماندهی بخش‌های فرعی استفاده می‌شوند، در حالی که H4، H5 و H6 برای ارائه اطلاعات اضافی با جزئیات بیشتر در نظر گرفته شده‌اند.

 

همچنین ببینید: چگونه سئو را یاد بگیریم؟

 

نقش تگ های Hn چیست؟

این به نویسندگان کمک می کند تا ایده های خود را ساختار دهند و نقشه محتوای خود را ایجاد کنند. این به خوانندگان اجازه می دهد تا به سرعت به نقشه محتوا نگاه کنند و تنها بخشی را که بیشتر به آن علاقه دارند بخوانند (UX بهبود یافته)، برای Googlebots ضروری است که صفحه وب شما را دور بزنند و بفهمند در مورد چیست. تصور کنید خواندن و درک یک متن بدون ساختار، بدون برجسته سازی و بدون عنوان چقدر سخت است… برای یک ربات، این کار غیرممکن است!
هنگام خزیدن صفحه شما، ربات از سطوح مختلف عناوین عبور می کند تا تشخیص دهد که آیا موضوعی فقط به طور خلاصه در یک پاراگراف ذکر شده است یا اینکه موضوع یک بخش کامل است و به طور عمیق مورد بحث قرار گرفته است. ایندکس شدن صفحه شما اساساً به کیفیت و دقت تگ Hn شما بستگی دارد!

 

چرا تگ H1 اینقدر مهم است؟

برای ساختار محتوای خود، باید با پیش نویس تگ H1 شروع کنید. این چیزی است که موضوع کلی محتوای شما را مشخص می کند. این H1 باید به خوبی در نظر گرفته شود و بخشی از یک استراتژی جهانی باشد، زیرا به طور بالقوه می تواند توسط روبات ها در طول فرآیند نمایه سازی صفحه وب شما گرفته شود.

برای برخی از صفحات، تگ های H1 واضح هستند، آنها به سادگی عنوان مقاله هستند. اما مطمئن شوید که حاوی کلمه کلیدی اصلی و سایر کلمات کلیدی ثانویه، در صورت مرتبط بودن است. قبل از آن، باید کمی تحقیق و اولویت بندی کلمات کلیدی را انجام دهید. Semji به شما کمک می کند تا روی محیط معنایی کلمه کلیدی اصلی خود کار کنید و موضوعات دارای پتانسیل قوی را شناسایی کنید که باید روی آنها بنویسید.

 

بهینه سازی سئو تگ H1

ضروری است که از منظر سئو روی آن کار کنید، درست مانند تگ TITLE، که به شما کمک می کند موقعیت خود را در کلمات کلیدی استراتژیک بهتر قرار دهید.

نکته سریع: شما باید کلمه کلیدی استراتژیک صفحه خود را ترجیحا در ابتدا در تگ H1 قرار دهید. این عنوان سطح اول باید کوتاه و مختصر باشد. اگر می‌خواهید سئوی محلی را هدف قرار دهید، نام شهر/منطقه مورد نظر را اضافه کنید.

برخی از کارشناسان داشتن تگ های عنوان و H1 یکسان را توصیه می کنند، در حالی که برخی دیگر برعکس را توصیه می کنند. همانطور که اغلب، نظرات در دنیای گسترده سئو متفاوت است! کارشناسان ما تمایل بیشتری به گزینه دوم دارند. پیش نویس دو تگ مختلف به شما این امکان را می دهد که از فرصت های ارائه شده توسط SEO tail بیشتر بهره ببرید و از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید.

 

تاثیر تگ های عنوان Hn بر سئو چیست؟

در میان عناصر موجود در سایت که تأثیر بیشتری بر سئوی شما دارد، تگ Hn جزو 5 مورد برتر است.
همانطور که قبلا ذکر شد، نحوه قرارگیری کلمات کلیدی در عنوان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. این تا حدی توضیح می‌دهد که چرا مهم است که کلیدواژه‌ای را که می‌خواهید بیشتر هدف قرار دهید در ابتدای برچسب عنوان یک صفحه مشخص قرار دهید. از پیشنهادات پارسی کد برای تشخیص اینکه کدام کلمه کلیدی را اول در تگ عنوان خود بگنجانید، استفاده کنید.

توالی منطقی تگ های Hn شما همچنین پیوندهای معنایی بین کلمات مختلف مربوطه ایجاد می کند. بنابراین، استفاده از آنها برای تقویت وحدت معنایی صفحات مختلف شما مرتبط است. هنگام ترتیب دادن سیلوهای سئو و خوشه معنایی وب سایت خود، در طوفان فکری عناوین مختلف خود تردید نکنید!
با ساختن محتوای خود با تگ‌های Hn مرتبط و منطقی، خواندن آسان‌تر می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا نرخ پرش خود را بهبود بخشیده و مدت زمان بازدید از وب‌سایت خود را افزایش دهید. این دو عمل با هم تاثیر مثبتی بر سئوی شما خواهند داشت.

 

همچنین ببینید: بهترین فشرده ساز تصاویر

 

از چند تگ Hn می توانم استفاده کنم؟

بهترین روش از نظر تگ Hn در سئو بیش از حد چیست؟ کارشناسان سئو در مورد تگ H1 اتفاق نظر دارند. در هر صفحه فقط از یکی استفاده کنید. بدون استثناء. استفاده از چندین تگ H1 که برای نشان دادن عنوان اصلی صفحه استفاده می شود، غیرمنطقی خواهد بود. آیا تا به حال کتابی با چند عنوان مختلف خوانده اید؟ خیر، و همین امر در مورد وب سایت شما نیز صدق می کند. در مورد تگ های H2 و H3 هیچ محدودیتی از نظر کمیت وجود ندارد. در استفاده از آنها برای ساختار بهتر صفحه خود دریغ نکنید تا بهتر جریان یابد.
اگر محتوای شما بسیار طولانی است، استفاده از یک یا چند مورد از این برچسب ها خوانایی و درک نقشه محتوای شما را بهبود می بخشد. خواننده می تواند به خلاصه یا نقشه محتوای شما نگاهی بیاندازد تا به بخشی که بیشتر به آن علاقه دارد دسترسی پیدا کند. کارآمدتر و صرفه جویی در زمان برای همه.

با این حال، استفاده بیش از حد از تگ های H4، H5 و H6 می تواند محتوای شما را بیش از حد شکسته و خواندن را دشوار کند. به همین دلیل است که اگر بیش از 4 عنصر متوالی دارید، اکیداً به شما توصیه می کنیم که عناوین را با لیست های گلوله جایگزین کنید. به خاطر داشته باشید که ساختار محتوای شما باید به طور طبیعی جریان داشته باشد، سازماندهی شده و سازگار باشد.

 

همچنین ببینید: الگوریتم کبوتر گوگل و تاثیر آن بر سئو

 

بهترین طول برای تگ های عنوان Hn چیست؟

در تئوری، هیچ محدودیتی برای تگ های مختلف Hn (تگ های عنوان و متا) در صفحه وب شما وجود ندارد. شما می توانید عناوین بسیار کوتاه یا بسیار طولانی بنویسید، اما در عمل، همه چیز - مثل همیشه - تا حدودی متفاوت است. در واقع، به دو دلیل داشتن عناوین طولانی به شدت توصیه می شود:

خوانندگان به درستی متوجه نخواهند شد که چنین پاراگراف یا بخشی در مورد چیست، زیرا آنها غرق در اطلاعات می شوند. از نظر UX، هیچ چیز بدتر نیست!
کلمه کلیدی استراتژیک شما در وسط گم می شود و تاثیر کمتری بر سئوی شما خواهد داشت.
از عناوین کوتاه، واضح و دقیق استفاده کنید که هم برای سئو و هم برای مخاطبان شما مفید است.

 

همچنین ببینید: 20 خطای رایج وردپرس و نحوه رفع آن ها

 

نکات ما برای نوشتن تگ های Hn شما:
هنگام نوشتن عنوان های خود، همیشه به خوانندگان انسانی و ربات ها فکر کنید. برای انجام این کار، باید الزامات مختلفی را دنبال کنید تا نیازهای هر دو طرف را برآورده کنید.

 

در اینجا الزاماتی وجود دارد که باید هنگام تهیه پیش نویس عناوین خود با در نظر گرفتن UX رعایت کنید:

از عناوین «کلیک» اجتناب کنید،
از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی استفاده کنید که از حوزه معنایی و استراتژی رتبه بندی صفحه پیروی می کند.
مخاطبان خود را درگیر کنید و کنجکاوی آنها را با یک سوال تحریک کنید: "چرا از تگ های Hn استفاده کنیم؟".
در مورد ربات ها چطور؟


هنگام نوشتن برای روبات ها، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. استفاده از یک یا دو کلمه کلیدی استراتژیک در هر عنوان بدون انجام پر کردن کلمات کلیدی
  2. عناوین باید 70 تا 80 کاراکتر باشند
  3. از استفاده دوبار از یک کلمه کلیدی خودداری کنید
  4. از تگ های منحصر به فرد Hn در صفحه و در سراسر وب سایت خود استفاده کنید، که می تواند برای یک فروشگاه آنلاین متراکم که محصولات مشابه را می فروشد، بسیار پیچیده باشد.
  5. همه چیز در مورد یافتن مصالحه مناسب در عنوانی است که هم برای مخاطبان شما و هم برای Googlebots قابل درک باشد.

 

همچنین ببینید: چگونه یک وب سایت موسیقی بسازیم؟

 

بهترین تمرین برای استفاده از تگ های Hn

اکنون می توانید تمام علاقه و چالش های استفاده از تگ های Hn را مشاهده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از آنها به خوبی استفاده کنید!

در اینجا خلاصه ای از آنچه باید هنگام نوشتن عناوین در نظر داشته باشید آورده شده است:

  1. هرگز، سطح عنوان را در برچسب گذاری خود نادیده نگیرید.
  2. هر صفحه از وب سایت شما باید دارای یک تگ H1 منحصر به فرد با کلمه کلیدی هدف باشد و نمایانگر محتوای صفحه شما باشد.
  3. عناوین شما باید عنوان باقی بمانند: کوتاه، دقیق و تاثیرگذار.
  4. تگ های Hn ستون فقرات صفحات شما هستند و به هیچ وجه به طراحی شما کمک نمی کنند.
  5. برای بررسی ارتباط و کیفیت تگ های Hn خود، یک جدول محتوا فقط با استفاده از تگ های Hn ایجاد کنید. اگر این طرح را به کسی بدهید که چیزی در مورد پروژه سئوی شما نمی داند، باید ساختار و سلسله مراتب محتوای شما را فقط از روی عنوان ها درک کند.


یک وب سایت با ساختار Hn روشن و استراتژیک برای گوگل ارزش بیشتری دارد. برای جلوگیری از گم شدن، و از دست دادن موقعیت های با ارزش رتبه بندی، راه خود را تگ کنید! Semji به شما کمک می کند تا با توصیه های SEO خود در تگ های Hn، دید محتوای خود را افزایش دهید. Semji حتی با افشای ساختار محتوای اصلی رقبای شما در گوگل فراتر می رود.