وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا بسیار قدرتمند است. با این حال، هر از گاهی با مشکلات فنی مواجه خواهید شد. این خطاهای وردپرس می تواند خسته کننده باشد و زمان ارزشمندی را از شما بگیرد.

خوشبختانه، شما می توانید بیشتر این اشکالات را به تنهایی حل کنید. آشنایی با رایج ترین خطاهای وردپرس و دلایل اصلی آنها، باید بتوانید اکثر مشکلات سایت خود را برطرف کنید.

در این مقاله، 20 روش رفع خطا های رایج وردپرس را به شما آموزش خواهیم داد و به شما نشان می دهیم که چگونه آنها را برطرف کنید. بیا بریم!

 

شروع کار با عیب یابی خطای وردپرس

تعیین ریشه خطای وردپرس ممکن است سخت و زمان بر باشد. به این ترتیب، توصیه می کنیم عیب یابی خود را با چند استراتژی کلی که ممکن است مشکل را حل کند، شروع کنید.

می توانید با پاک کردن کش خود شروع کنید. حافظه پنهان به مرورگرهای شما کمک می کند تا با ذخیره داده ها، سایت ها را سریعتر بارگیری کنند. پاک کردن آن به شما کمک می کند تا از شر محتوای قدیمی خلاص شوید، که ممکن است برای رفع مشکل شما کافی باشد.

همچنین باید تم، افزونه ها و هسته وردپرس خود را به روز کنید. به همین ترتیب، اگر پس از دانلود یک افزونه یا تم جدید با خطا مواجه شدید، غیرفعال کردن آن ممکن است این کار را انجام دهد.

در نهایت پیشنهاد می کنیم از سایت خود به طور مداوم نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر یک خطای رایج را نمی توان برطرف کرد، این مقاله می توانند به شما کمک کنند تا صفحه خود را بدون از دست دادن اطلاعات زیاد بازیابی کنید.

 

همچنین ببینید: آموزش ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

 

1. The white screen of death

صفحه سفید مرگ دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: نمایش صفحه ای خالی و بی خاصیت، گاهی ممکن است پیغام خطا نشان دهد:

نمونه ای از صفحه سفید مرگ احتمالی، یک خطای رایج وردپرس است.
دو مقصر رایج در پشت این موضوع وجود دارد: پلاگین ها و تم ها. اینها ممکن است باعث مشکلات سازگاری شود که مانع از دسترسی شما به سایت شما شود.

با این حال، تعدادی از دلایل احتمالی دیگر نیز وجود دارد. از طریق پیشخوان وردپرس، از منو سمت راست به قسمت افزونه ها و آن ها را یکی یکی غیرفعال کنید تا افزونه مشکل دار را پیدا کرده و اگر به پیشخوان وردپرس دسترسی ندارید، از طریق مدیریت هاست(دایرکت ادمین یا سی پنل) وارد قسمت مدیریت فایل یا همان FileManager و سپس پوشه public_html را باز کرده و بعد پوشه wp-conten و در نهایت پوشه پلاگین ها و یا plugins. اکنون به غیر فعال سازی افزونه ها دسترسی دارید. (راستی! قبل از انجام این کار، از هاست خود، بکاپ گیری کنید.)

 

همچنین ببینید: 10 افزونه برتر بهینه سازی تصاویر

 

2. خطای 400

خطای 400 به اشکال مختلف، از 400 تا 499 وجود دارد. با این حال، همه آنها خطاهای مشتری HTTP هستند. به این ترتیب، معمولاً می توان آن ها را به یک مشکل ارتباطی با سرور شما ردیابی کرد:

کدهای خطای کلاینت های مختلف، رفع های متفاوتی دارند. برخی از کدها باعث خطایی مانند خطای 401 و خطای ممنوعه 403، چندین راه حل ممکن دارند. ما همچنین یک راهنمای گردآوری کرده‌ایم تا به شما در رفع خطای بسیار رایج 404 not found کمک کند.

 

همچنین ببینید: آنالیز سئو آنلاین

 

3. Internal server error

این خطای 500 می توانند نسبتاً گیج کننده باشند. به ندرت اطلاعاتی غیر از عنوان به شما داده می شود: تنها چیزی که می دانید این است که سرور شما از کار افتاده است.

به دلیل این عدم وضوح، خطای سرور داخلی معمولاً نیاز به کمی عیب یابی دارد. با این حال، خبر خوب این است که شما معمولاً می توانید آن را با چند مرحله هدفمند برطرف کنید. ما یک راهنمای خطای 500 گردآوری کرده ایم تا به شما نشان دهیم چگونه می توان آن را برطرف کرد.

 

4. خطای محدودیت حافظه (Memory limit error)

خطاهای محدودیت حافظه را می توان در ارائه دهنده هاست شما ردیابی کرد. بسته به برنامه شما، معمولاً مقدار مشخصی از حافظه سرور به شما اختصاص داده می شود. اگر از این حد تجاوز کنید، این خطا را خواهید دید. لازم به ذکر است که در بسیاری از موارد باعث خطای 500 هم می شود!

سریع‌ترین راه‌حل افزایش محدودیت حافظه PHP است، همانطور که در مرحله ششم بررسی خطای آپلود تصویر HTTP دیده می‌شود. با این حال، اگر دائماً با این خطای محدودیت حافظه مواجه هستید، نیاز است که هاست خود را ارتقا دهید و از طریق تنظیمات هاست در پنل کاربری خود در سایت ارائه دهنده و یا از طریق تیکت درخواست خود را انجام دهید.

 

5. خطا در برقراری اتصال پایگاه داده (Error establishing database connection)

سایت وردپرس شما باید با پایگاه داده MySQL متصل شود تا به درستی کار کند. با این حال، اگر در طول آن فرآیند مشکلی پیش بیاید، احتمالاً این پیام را خواهید دید:

Error Establishing Database Connection

کاربران شما نمی توانند محتوای شما را مشاهده کنند، و شما نمی توانید به داشبورد خود دسترسی داشته باشید. خوشبختانه رفع این مشکل نسبتاً آسان است. با بررسی اعتبار پایگاه داده خود شروع کنید. اگر آنها به درستی تنظیم شده اند، می توانید این مراحل را برای رفع خطای اتصال پایگاه داده نیز امتحان کنید.

 

همچنین ببینید: 8 استراتژی سئو برای افزایش رتبه سایت

 

6. آپلود بیش از حداکثر اندازه فایل

سایت وردپرس شما محدودیت آپلود دارد که توسط چندین عامل تعیین می شود. اگر بخواهید فایلی را بارگذاری کنید که بیش از این حد مجاز باشد، با یک پیام خطا مواجه خواهید شد. با رفتن به Media → Add New می توانید محدودیت خود را مشاهده کنید:

Maximum execution time exceeded

نمونه ای از حداکثر محدودیت آپلود. بیش از این می تواند یکی از رایج ترین خطاهای وردپرس را ایجاد کند.
با ویرایش فایل php.ini می توانید حجم آپلود خود را افزایش دهید. با این حال، این برای همه برنامه های میزبانی کار نخواهد کرد. به این ترتیب، توصیه می کنیم با ارائه دهنده هاست خود صحبت کنید یا به جای آن به سادگی تصاویر خود را فشرده کنید.

 

7. بیش از حداکثر زمان اجرا

هنگامی که سایت شما داده ها را پردازش می کند، معمولاً این کار را با حداکثر محدودیت زمانی انجام می دهد. اگر نتواند پردازش را در این حد به پایان برساند، زمان آن تمام می‌شود و فرآیند را کامل نمی‌کند.

WordPress.org یک راه حل ساده برای این مشکل ارائه می دهد: کد زیر را به فایل php.ini خود اضافه کنید:

 max_execution_time = 60

با این حال، این رویکرد ممکن است همیشه کارساز نباشد. بنابراین، تماس با ارائه دهنده هاست خود ممکن است راه بهتری برای حل این مشکل باشد.

 

همچنین ببینید: واترمارک آنلاین تصاویر

 

8. ارتقاء خودکار ناموفق (Failed auto-upgrade)

به‌روزرسانی‌های خودکار می‌تواند راهی ساده برای اجرای سایت وردپرس شما بر اساس آخرین فناوری باشد. با این حال، این فرآیند ممکن است با شکست مواجه و منجر به از کار افتادن وب سایت شما شود.

اگر این اتفاق افتاد، بهترین راه حل این است که سایت خود را به صورت دستی به روز کنید. همچنین ممکن است بخواهید چند قدم بردارید تا مطمئن شوید که وردپرس را ایمن ارتقا می دهید و در بعضی اوقات، کمبود منابع هاست از دلایل اصلی آن است.

 

9. Failed to write file to disk

احتمالاً پس از تلاش برای آپلود فایل های رسانه ای، خطای «Upload: Failed to write file to disk» را مشاهده کنید. اگر سایتی با عکس های سنگین اجرا کنید، این می تواند آزاردهنده باشد.

به طور کلی دو علت اصلی وجود دارد:

مجوزهای فایل نادرست
یک خطای سرور
می توانید با اطمینان از اینکه مجوزهای فایل شما به درستی تنظیم شده است، شروع کنید. اگر کار نکرد، با میزبان خود تماس بگیرید. دیگر راه حل ها، ارتقاء هاست خود و فشرده سازی تصاویر است.

 

همچنین ببینید: مقدمه ای بر تکنیک های سئو کلاه سیاه

 

10. Connection timed out

محدودیت های سرور یک واقعیت تاسف بار در راه اندازی یک وب سایت است. اگر فشار زیادی به سرور خود وارد کنید، ممکن است با خطای زمان اتصال مواجه شوید. این به ویژه برای هاست های اشتراکی رایج است:

Connection Timed Out

یک راه حل این است که همه افزونه ها را غیرفعال کنید. سپس، آنها را یکی یکی دوباره فعال کنید تا زمانی که برنامه پر حجم را پیدا کنید. همچنین ممکن است بخواهید به یک تم پیش فرض وردپرس تغییر دهید، اگرچه تم های با کیفیت نباید باعث این مشکل شوند. در نهایت، می توانید محدودیت حافظه خود را افزایش دهید.

 

11. خطای اتصال امن (Secure connection error)

یک خطای اتصال امن زمانی رخ می دهد که سرور شما به درستی پیکربندی نشده باشد. در نتیجه، سایت شما قادر به اتصال به WordPress.org نیست. این می تواند شما را از به روز رسانی فایل های اصلی خود باز دارد.

متاسفانه، هیچ راه حلی برای این خطاهای وردپرس وجود ندارد. گاهی اوقات، شما فقط باید چند دقیقه صبر کنید و خود به خود از بین می رود. اگر خود به خود حل نشد، می توانید مستقیماً با میزبان خود تماس بگیرید.

 

12. Stuck in maintenance mode

به روز رسانی نرم افزار اصلی بخش مهمی از اجرای یک سایت امن است. برای انجام این کار، وردپرس یک فایل .maintenance نصب می کند. پس از به روز رسانی، فایل معمولا حذف می شود. با این حال، گاهی اوقات ممکن است این اشتباه پیش برود و منجر به گیر افتادن سایت شما در حالت نگهداری شود:

از بین نرفتن حالت نگهداری برنامه ریزی شده می تواند یکی از ساده ترین خطاهای وردپرس باشد.
خوشبختانه راه حل ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک سرویس گیرنده FTP برای اتصال به سرور سایت خود استفاده کنید. سپس، فایل .maintenance را در پوشه ریشه خود پیدا کرده و آن را حذف کنید. به محض حذف فایل، سایت شما باید به حالت عادی برگردد.

 

همچنین ببینید: 18 تکنیک خطرناک سئو کلاه سیاه - معایب و راه حل های آن

 

13. خطای Cloudflare 521

Cloudflare یک سرویس امنیتی قدرتمند است که می تواند سرعت سایت شما را نیز افزایش دهد. با این حال، سرویس Cloudflare ممکن است گاهی اوقات نتواند به سرور شما متصل شود. این منجر به خطای 521 می شود.

برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که سرور شما فعال است. سپس، بررسی کنید که آیا فایروال شما محدوده IP Cloudflare را مسدود می کند یا خیر. علاوه بر این، همیشه می توانید برای کمک با میزبان خود تماس بگیرید.

 

14. Images aren’t working

گاهی اوقات، تصاویر وردپرس نمایش داده نمی شوند. اگر کتابخانه رسانه شما چیزی شبیه این به نظر می رسد، احتمالاً با فایل های رسانه ای شکسته سر و کار دارید:

Images aren’t working

نمونه ای از تصاویری که به درستی نمایش داده نمی شوند و ممکن است خراب شده باشند.
این ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد، از عوامل مخرب گرفته تا خطاهای سرور. اگر اخیراً افزونه‌ای را اضافه یا به‌روزرسانی کرده‌اید، سعی کنید آن را غیرفعال کنید تا متوجه شوید که آیا مقصر است یا خیر.

این مشکل همچنین ممکن است ناشی از مجوزهای فایل نادرست باشد. بنابراین، توصیه می‌کنیم مجوز آپلود خود را به 755 تغییر دهید. اگر با این کار تصاویر شما برطرف نشد، یک بررسی امنیتی انجام دهید و برای کمک با ارائه‌دهنده میزبانی خود تماس بگیرید.

 

15. نوع فایل یا دسترسی به صفحه مجاز نیست.

برخی از انواع فایل به دلایل امنیتی توسط وردپرس مجاز نیستند. در بیشتر موارد، این امر مانع از دسترسی غیرمجاز هکرها به داده های شما می شود. با این وجود، این همچنین می تواند از آپلود فایل های بی ضرر توسط کاربران جلوگیری کند.

برای پیکربندی سایت خود برای اجازه دادن به انواع فایل های اضافی، می توانید از یک افزونه رایگان مانند انواع آپلود فایل استفاده کنید.

 

همچنین ببینید: افزایش سرعت سایت های وردپرسی‎

 

16. WordPress syntax errors

خطاهای نحوی زمانی رخ می دهد که مشکلی در ساختار کد شما پیش بیاید. بعید است که این اتفاق به طور خود به خودی رخ دهد. به احتمال زیاد، در یکی از این دو موقعیت اتفاق می افتد:

  1. شما اخیراً کد سفارشی را به سایت خود اضافه کرده اید که شامل یک خطای نحوی است، شاید به طور تصادفی اشتباه تایپی داشته باشید.

  2. شما یک پلاگین یا تم جدید نصب کرده اید که یک خطای نحوی ایجاد کرده است.

به طور معمول، خطای نحوی دقیقاً فایل/خطی را مشخص می کند که باعث ایجاد مشکلات می شود، که می توانید از آن برای عیب یابی مشکل استفاده کنید. اگر قادر به تشخیص آن نیستید، اولین قدم خوب این است که تغییرات اخیر کد یا افزونه ها/موضوعات جدید را برگردانید.

همچنین می توانید حالت اشکال زدایی وردپرس را برای کمک به ردیابی مشکل روشن کنید.

 

17. خطاهای SSL

گواهی SSL یک راه ساده و موثر برای ایمن نگه داشتن سایت شما است. در واقع، اکثر هاست های با کیفیت حتی آنها را به صورت رایگان ارائه می کنند. با این حال، این فرآیند می تواند پیچیده باشد و گاهی اوقات ممکن است منجر به چند خطای مختلف وردپرس شود.

بهترین راه برای جلوگیری از آنها، تنظیم گواهینامه است، این کار را با استفاده از ابزار نصب کننده گواهی SSL داخلی میزبان خود انجام دهید، که اکثر هاست ها ارائه می دهند. فراتر از آن:

مطمئن شوید که سایت وردپرس خود را برای استفاده از HTTPS به درستی پیکربندی کرده اید.
اگر میزبان شما این کار را برای شما انجام نمی دهد، مطمئن شوید که گواهی SSL خود را تمدید کنید (البته اکثر هاست ها این کار را به صورت خودکار انجام می دهند).
اگر هنوز با گواهینامه SSL میزبان خود با مشکل مواجه هستید، با خدمات مشتری تماس بگیرید.

 

18. پایگاه داده خراب

اگر فایلی خراب شده باشد، سایت وردپرس شما قادر به استفاده از آن نخواهد بود. این می تواند منجر به خطای "خطا در ایجاد اتصال به پایگاه داده" یا اشکالات دیگر شود.

ساده ترین راه برای حل این مشکل، بازیابی نسخه پشتیبان از سایت شما است. پس از آن، سایت شما باید به طور معمول کار کند. همچنین می توانید فایل wp-config.php خود را باز کنید و کد زیر را به پایین اضافه کنید:

‘WP_ALLOW_REPAIR’, true

پس از اینکه وردپرس این کد را پردازش کرد، سایت شما باید به حالت عادی بازگردد.

 

19. پوشه مقصد از قبل وجود دارد.

هنگام نصب یک افزونه یا طرح زمینه، ممکن است با خطای «پوشه مقصد قبلاً وجود دارد» مواجه شوید. نصب ناموفق خواهد بود و پیامی مشابه این را خواهید دید:

Destination folder already exists

این معمولاً به این معنی است که شما قبلاً برنامه را نصب کرده اید. حتی اگر قبلاً آن را حذف کرده باشید، گاهی اوقات پوشه در سایت شما باقی می ماند و باعث ایجاد خطا می شود.

برای حل این مشکل، از سرویس گیرنده FTP خود برای باز کردن پوشه wp-content خود استفاده کنید. سپس، پوشه ای را با نام برنامه پیدا کنید، آن را حذف کنید و دوباره اقدام به نصب کنید.

توجه : در نسخه‌های اخیر وردپرس، وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که یک تم یا افزونه را حتی اگر قبلاً وجود داشته باشد، دوباره نصب کنید. این بدان معناست که معمولاً فقط در صورتی این مشکل را مشاهده خواهید کرد که از نسخه قدیمی وردپرس استفاده می کنید (در این صورت توصیه می کنیم به روز رسانی کنید).

 

20. صفحه مدیریت شما قفل شده است. (Locked out of your admin page)

قفل شدن از صفحه مدیریت شما می تواند باعث ناامیدی نهایی شود. بدون این دسترسی، نمی توانید کار زیادی با وب سایت خود انجام دهید.

متأسفانه، این یکی از آن خطاهای وردپرس است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است به سادگی یک اشتباه تایپی در رمز عبور شما یا به پیچیدگی مشکل فایل htaccess. شما باشد.

علیرغم همه دلایل احتمالی، اصلاح دسترسی سرپرست شما نیازی به سختی ندارد. به جای آن می توانید راهنمای کامل عیب یابی ما را دنبال کنید.

همچنین می توانید به صورت دستی رمز عبور مدیریت خود را تغییر دهید یا یک کاربر جدید از طریق phpMyAdmin ایجاد کنید.

با خطاهای وردپرس خداحافظی کنید!
خطاهای وردپرس در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. برخی از آنها می توانند آزاردهنده جزئی باشند، در حالی که برخی دیگر می توانند سایت شما را ویران کنند. خوشبختانه، درک رایج ترین مقصران می تواند به شما کمک کند آماده باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه می توانید مشکلات سایت خود را برطرف کنید، می توانید راهنمای مبتدی ما برای عیب یابی وردپرس را نیز بررسی کنید.