گاهی اوقات، تصاویر دیجیتالی بزرگ در وب‌سایت‌های تجاری یا ایمیل‌های شما برای بارگذاری تصاویر توسط مشتریان حجیم و بزرگ هستند که ممکن است تأثیر بدی بر کسب‌وکار شما داشته باشد، زیرا منتظر ماندن برای اطلاعات مورد نیاز مشتریان نیاز زمان زیادی است.

به این دلیل که تصاویر دیجیتالی که داده های زیادی را حمل می کنند می توانند فضای ذخیره سازی زیادی را در رایانه و تلفن همراه شما اشغال کنند و سرعت بارگذاری تصویر تأثیر زیادی بر تجربه کاربران دارد و همچنین در سایت ها تاثیر منفی در سئو دارند.

برای انتقال و ذخیره سازی کارآمد تصاویر، فشرده سازی حجم داده های تصاویر ضروری است. کاهش اندازه تصویر برای بهبود سرعت بارگذاری فایل موثر است. در اینجا چند روش مفید و کاربردی در مورد نحوه فشرده سازی تصاویر با 4 روش عملی به اشتراک می گذاریم.

 

فشرده سازی تصویر چیست؟

فشرده سازی تصویر کاربرد فناوری فشرده سازی داده ها در تصاویر دیجیتال است. هدف آن فشرده سازی اندازه عکس است تا بتوان داده ها را در قالب کارآمدتری ذخیره و انتقال داد و همچنین تاثیر مستقیمی بر سرعت بارگذاری سایت دارد. به دلیل حجم زیاد داده های تصویر، ذخیره، انتقال و پردازش آن بسیار دشوار است. بنابراین فشرده سازی اندازه عکس مهم است.

 

پیشنهاد سریع:

فشرده سازی تصاویر برای سایت

 

مزایای فشرده سازی تصویر

فشرده سازی تصویر مرحله ضروری قبل از شروع پردازش تصاویر بزرگتر است. فشرده سازی jpg ها گزینه خوبی است زمانی که می خواهید تصویر را برای وب سایت خود فشرده و پست کنید به پلتفرم های مختلف نیاز دارید. به عنوان مثال، گاهی اوقات لازم است تصویر را به 2 مگابایت حتی 1 مگابایت فشرده کنید.

 

مزایا:

1. در فضای ذخیره سازی بیشتر صرفه جویی کنید.

2. هزینه کمتر برای آپلود/دانلود تصویر

3. تصاویر را سریعتر در شبکه های اجتماعی ارسال کنید.

4. انتخاب های بیشتری برای چاپ تصویر داشته باشید.

 

نحوه فشرده سازی تصاویر در ویندوز

یک نوت بوک یک گوشی و یک کامپیوتر روی میز
در واقع، ویندوز دارای کاهش دهنده اندازه تصویر برای تکمیل فشرده سازی تصویر است که برای کاربران ویندوز بسیار راحت است تا اندازه تصویر را کاهش دهند. کافیست اپلیکیشن Photos را باز کنید و آموزش ها را دنبال کنید، می توانید آن را به راحتی در ویندوز بسازید.

 

مراحل جذاب:

1. تصویری را که می‌خواهید اندازه فایل تصویر را کوچک کنید در برنامه Photos باز کنید.

2. روی نقاط نوار ابزار بالا کلیک کنید و گزینه Resize را انتخاب کنید.

3. در مرحله بعد، 3 گزینه اندازه توصیه شده برای مناسبت های مختلف وجود خواهد داشت. و اگر از اندازه های از پیش تعیین شده راضی نیستید، می توانید با تنظیم عرض و ارتفاع بر اساس نیاز، اندازه های خود را داشته باشید. اپلیکیشن Photos به کاربران اجازه می دهد تا با کلیک بر روی عدد درصد مناسب، کیفیت عکس را تنظیم کنند.

4. کپی تغییر اندازه را ذخیره کنید و مکان را برای ذخیره تصویر فشرده انتخاب کنید.

 

2. نحوه فشرده سازی تصاویر در مک
یک مک بوک و یک دوربین روی میز
برنامه پیش نمایش در مک یک ابزار مفید برای کاربران مک برای کاهش اندازه فایل تصویر است. مراحل زیر را دنبال کنید و می توانید به سرعت jpg ها را در مک فشرده کنید.

1. تصاویر خود را که می خواهید اندازه فایل فشرده سازی کنید را در برنامه Preview در Mac باز کنید.

2. ابزارها را در نوار ابزار انتخاب کنید و گزینه Adjust Size را انتخاب کنید.

3. با این وجود، 3 گزینه اندازه توصیه شده برای مناسبت های مختلف وجود خواهد داشت. و اگر از اندازه های از پیش تعیین شده راضی نیستید، می توانید گزینه Resample Image را تیک بزنید و اندازه های خود را با تنظیم Width و Height بر اساس نیاز وارد کنید.

4. برای ذخیره تصویر فشرده، گزینه Save As را در منو انتخاب کنید.

 

نحوه تغییر اندازه یک تصویر در فتوشاپ

PhotoShop به عنوان یک پردازشگر تصویر شناخته شده در سراسر جهان، کمپرسور تصویر را در کنار سایر ابزارهای ویرایش یا روتوش ارائه می دهد. شما می توانید اندازه تصویر را در فتوشاپ بدون از دست دادن کیفیت تغییر دهید. به همین دلیل است که آن را به عنوان کمپرسور اندازه تصویر انتخاب می کنید.

آموزش ها و راهنماهای زیر را دنبال کنید، می توانید اندازه jpeg را به راحتی و به سرعت کاهش دهید.

1. تصویری را که می خواهید اندازه عکس را کوچک کنید در فتوشاپ باز کنید.

2. بر روی Export As در فایل کلیک کنید.

3. در پنجره new-pop می توانید اندازه و کیفیت را ببینید. سپس می توانید اندازه ها را در صورت نیاز تنظیم کنید. اما در نظر داشته باشید که اندازه ها به همراه درصد کیفیت کاهش می یابد.

4. بر روی Export کلیک کنید تا تصویر تازه فشرده شده ذخیره شود.

 

TinyPNG: کمپرسور تصویر حرفه ای

TinyPNG یک کاهش‌دهنده اندازه عکس آنلاین با یک کلیک است که از تکنیک‌های فشرده‌سازی با تلفات قدرتمند برای کاهش اندازه تصاویر استفاده می‌کند. TinyPNG فقط فایل های تصویری را به صورت انتخابی و بدون از دست دادن کیفیت کاهش می دهد، که راهی موثر برای کاهش اندازه فایل است.

 

نحوه فشرده سازی تصاویر بدون از دست دادن کیفیت تصویر در TinyPNG:

1. وب سایت TingPNG را باز کنید.

2. تصویری را که می خواهید اندازه تصویر را کاهش دهید در کمپرسور TinyPNG بکشید و بکشید.

3. فقط چند ثانیه صبر کنید، تصاویر شما فشرده می شوند.

4. عملیات فشرده سازی اندازه تصویر را برای رفع نیاز خود تکرار کنید و تصاویر فشرده شده را دانلود کنید.