آیا یک وب سایت موسیقی راه اندازی کردید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ یا به فکر آپدیت کردن وب سایت فعلی خود هستید؟ در هر صورت، این راهنمای جامع به شما نشان می‌دهد که چگونه یک وب‌سایت موسیقی مؤثر ایجاد کنید که هم طرفداران و هم متخصصان صنعت موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد.

 

چرا هر نوازنده ای باید یک وب سایت داشته باشد؟

ممکن است از خود بپرسید که آیا موسیقی دانان واقعاً در عصر رسانه های اجتماعی به یک وب سایت نیاز دارند؟ پاسخ کوتاه، بله است.

سایت موسیقی شما، تأثیر بسیار بهتری نسبت به ارائه نمایه رسانه‌های اجتماعی می‌گذارد. یک وب سایت نشان می دهد که شما در مورد ساخت موسیقی و رزرو جدی هستید. در واقع، ایجاد یک وب سایت موسیقی حرفه ای که شما مالک و کنترل آن هستید، مهم تر از هرچیزی است.

 

دلیل اصلی به صورت زیر است:

 

شما دارای تجربه هستید.
با وب سایت خود، کنترل کاملی بر طراحی، محتوا و برندسازی دارید. برخلاف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، هیچ محدودیتی در طراحی، هیچ مزاحمتی مانند تبلیغات و لینک‌هایی که بازدیدکنندگان را تشویق به کلیک کردن می‌کنند وجود ندارد. بازدیدکنندگان وب سایت شما آنجا هستند زیرا می خواهند آنجا باشند. سپس این شما هستید که توجه آنها را جلب و بازدید آنها را معنادار کنید.

 

شما صاحب آدرس وب سایت هستید.
طرفداران شما همیشه می توانند شما را در آدرس وب سایت رسمی شما پیدا کنند. این یک تکه کوچک از اینترنت است که همیشه متعلق به شماست.

 

ابزار کاربردی: آنالیز قدرتمند سئو سایت ها

 

درآمد بیشتری دارید.
اگر موسیقی یا کالا مربوطه می فروشید، ایجاد وب سایت خود بسیار مهم است. شما می توانید با فروش به طرفداران خود، پول بیشتری نگه دارید و به آنها راهی برای حمایت مستقیم از شما می دهید. به علاوه، طرفداران می توانند هنگام خرید از فروشگاه آنلاین شما به لیست خبر نامه شما بپیوندند. این کار باعث می‌شود که آنها را راحت‌تر از موسیقی جدید، نمایش‌ها، کمپین‌های تامین مالی جمعی و موارد دیگر آگاه کنید.

 

شما صاحب داده ها هستید.
بهترین راه برای برقراری ارتباط با طرفداران خود لیست ایمیل شماست. ایجاد یک وب سایت موسیقی به شما امکان می دهد آن داده ها را جمع آوری و ارتباط مستقیم با طرفداران خود را حفظ کنید. هیچ گزینه "ارسال لیست طرفداران" در سایت های شبکه های اجتماعی وجود ندارد زیرا آنها عضوی از آن پایگاه داده هستند.

همچنین اطلاعات دقیقی از بازدیدکنندگان وب سایت خود دریافت می کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را درک کنید، ببینید چه نوع محتوایی بازدیدکنندگان را هدایت می کند، بودجه تبلیغاتی را در کجا قرار دهید و تصمیم بگیرید که در کجا برنامه ها را اجرا کنید.

 

ابزار کاربردی: درج لوگو در تصاویر

 

چگونه یک وب سایت موسیقی بسازیم.
اکنون که می‌دانید چرا هر نوازنده به یک وب‌سایت نیاز دارد، شروع به ایجاد یک وب‌سایت کنید که برای شما مناسب باشد. ما همه چیزهایی را که برای ساختن یک وب سایت موسیقی حرفه ای نیاز دارید، از طراحی قالب گرفته تا نقشه برداری از محتوا و تبلیغات، بررسی خواهیم کرد.

 

قالب وب سایت موسیقی
خلق به یک قالب به عنوان ساختاری که وب سایت موسیقی خود را راه اندازی می کنید. قالب‌های وب‌سایت برای نوازندگان حاوی عناصر مورد نیاز شما هستند که می‌توانید آن‌ها را متناسب با صدای و شخصیت خود سفارشی کنید.

 

اگر برای اولین بار است که یک وب سایت موسیقی می سازید یا می خواهید ظاهر و احساس خود را تغییر دهید، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام سفارش قالب در نظر بگیرید:

یک تصویر سرصفحه قالب وب سایت موسیقی را انتخاب کنید. اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که یک تصویر با کیفیت بالا تهیه کنید که نشان دهد شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. این می تواند آخرین آلبوم شما، شما با سازتان یا گروه کاملتان در حال فعالیت باشد. شما از این تصویر در قسمت هدر قالب وب سایت خود استفاده خواهید کرد، با این هدف که بازدیدکنندگان خود را فوراً با احساس و موسیقی خود مرتبط کنید و اطمینان حاصل می کند که تصویر شما به خوبی برای تلفن همراه ریسپانسیو است. یک الگوی برتر برای وب سایت موسیقی خود انتخاب کنید تا ایده گیری بهتری انجام شود.

 

طرح و موقعیت منو
منوی وب سایت موسیقی شما باید شامل 5 تا 8 صفحه باشد. منوی شما به طور ایده‌آل در بالا، پایین یا سمت چپ تصویر اصلی شما تنظیم می‌شود، جایی که بازدیدکنندگان شما فوراً به جستجوی آن می‌پردازند. منوی افقی معمول است، اما منوی نوار کناری عمودی نیز یک حس خلاقانه را ارائه می دهد.

اگر وب‌سایت خود را طوری ایجاد می‌کنید که در طول زمان صفحات بیشتری را شامل شود، مانند صفحات دیسکوگرافی، اشتراک‌های طرفداران، از قالبی با منوی افقی استفاده کنید که این اجازه می دهد تا صفحات فرعی به طور منظم زیر آیتم های صفحه اصلی قرار گیرند.

 

دسترسی سریع: پکیج های طراحی سایت

 

چیدمان محتوا
اگر قصد دارید محتوای زیادی را به وب سایت خود اضافه کنید (مثلاً بایوس برای همه هم گروهی ها یا کل کاتالوگ موسیقی خود) الگویی را انتخاب کنید که دسترسی محتوا را به صورت ساده را ارائه دهد.

این به شما فضایی را می دهد تا صفحه به صفحه برای تصاویر و متن خود، چیدمان های زیبا و دلپذیر ایجاد کنید. برای اینکه به صفحات خود ظاهری بزرگ ببخشید، الگویی را انتخاب کنید که دارای گزینه محتوای تمام عرض باشد.

 

قالب های یک صفحه ای وب سایت
هنگام سفارش قالب وب سایت خود، ابتدا باید تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید یک سایت با چندین صفحه ایجاد کنید یا یک وب سایت یک صفحه ای راه اندازی کنید. سایت های تک صفحه ای مدرن و شیک هستند و با کلیک روی گزینه های منو، محتوا در یک صفحه به پایین اسکرول می شود.

اگر تصمیم دارید یک وب سایت تک صفحه ای ایجاد کنید، الگویی را انتخاب کنید که دارای محدوده محتوایی وسیع و قابلیت افزودن بخش ها و تصاویر پس زمینه باشد.

 

چگونه یک وب سایت موسیقی بسازیم: مقاله شماره 2

 

قالب وب سایت سازگار با موبایل
برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان تلفن همراه تجربه خوبی دارند، باید یک الگوی پاسخگو برای موبایل انتخاب کنید. این بدان معناست که با هر صفحه نمایش یا دستگاهی سازگار باشد.(ریسپانسیو)