بسیاری از شما اصطلاح سئو را در رابطه با بازاریابی دیجیتال، کسب و کارهای استارتاپی یا به طور کلی محافل اینترنتی شنیده اید. صرف نظر از این، تعجب خواهید کرد که چند نفر به سادگی آن سه حرف را به خاطر می آورند اما هرگز واقعاً معنی آنها را نمی فهمند و در ایران بسیار رایج است.

اگر شما همینطور هستید، ما شما را تحت پوشش قرار داده ایم و اگر این اولین باری است که با این عبارت مواجه می شوید، پس خوش شانس هستید. در این پست، همه چیزهایی را که برای اجرای یک استراتژی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) موثر نیاز دارید، یاد خواهید گرفت، با ما همراه باشید.

  • سئو چیست و چرا از همیشه مهمتر است.
  • اصول اولیه یک استراتژی سئو (کلمات کلیدی، داده های متا، و ایجاد لینک، اجزای فنی).
  • هشت تاکتیک خاص که شما را برای موفقیت در سئو بر اساس روندهای سئو آماده می کند.


اهمیت سئو در سال 2022

به گفته سافاری دیجیتال، تقریباً 61 درصد از بازاریابان معتقدند که سئو کلید موفقیت آنلاین است، به همین دلیل است که مشاغل مدرن به طور متوسط ​​41 درصد از بودجه بازاریابی خود را به آن اختصاص می دهند. به طور خلاصه، صرف زمان برای ترسیم یک استراتژی سئوی مناسب می تواند نه تنها ترافیک آنلاین بلکه کل تجارت شما را متحول کند.

با توجه به شرایط کنونی جهان، استفاده از اینترنت به همان میزانی است که قبلا بوده است. همه‌گیری کرونا ما را مجبور می‌کند که خرید آنلاین بیشتری انجام دهیم، حتی بیشتر از حد معمول فیلم و تلویزیون پخش کنیم، به اندازه کافی در جلسات Zoom شرکت کنیم. سئو برای بسیاری از سازمان ها در طول سال 2020 بسیار مهم بوده است و ما انتظار داریم که سال 2021 نیز حالت مشابه ای باشد. بنابراین، با نزدیک شدن به سال جدید، چگونه می توانید یک استراتژی سئو ایجاد کنید که با زمان حرکت کند؟ بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.

 

مطالب مرتبط:  گرایش برتر SEO برای افزایش ترافیک

 

باید استراتژی سئو داشته باشید.

سئو اساساً تمرین استفاده از برخی اصول محتوای کیفی و بهبودهای فنی برای بهبود ترافیک ارگانیک و رتبه بندی شما در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) است. کیفیت بازدید ها نیز نقش مهمی در رتبه دارد. نوشتن محتوای بیشتر، استفاده از لینک‌های بیشتر، و استفاده از طیف گسترده‌تری از کلمات کلیدی یک راه عالی برای رتبه‌بندی بالاتر در طول زمان است، به این «مقیاس‌سازی» گفته می‌شود و تقریباً همان چیزی است که به نظر می‌رسد.

بنابراین، چند چیز وجود دارد که ما به آن توجه کرده ایم. قبل از اینکه خیلی از خودمان جلوتر برویم، بیایید ابزارهای اصلی را که برای شروع ساختن استراتژی سئوی 2022 خود استفاده خواهید کرد، بررسی کنیم:

 

هدف گذاری کلمات کلیدی

کلمات کلیدی عباراتی هستند که معمولاً در گوگل، بینگ و غیره جستجو می شوند و بخش مهمی در تعیین رتبه وب سایت شما هستند. از تعداد مناسبی از کلمات کلیدی در مکان های مناسب استفاده کنید و به مرور زمان می بینید که صفحات شما به رتبه های برتر صعود می کنند.

 

همچنین ببینید: آنالیز سئو سایت آنلاین

 

کلمات کلیدی استراتژی سئو 2022

استراتژی کلمات کلیدی در طول سال‌ها تغییر زیادی کرده است، تا آنجا که ممکن است موارد زیادی وجود داشت، اما بسیاری از محتواها پس از آن هرزنامه شدند و سایت‌ها در نهایت توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه شدند. این روزها، شما باید جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، از کلمات کلیدی بسیار متنوعی استفاده کنید و آنها را به طور طبیعی جابجا کنید. Google روز به روز هوشمندتر می شود، بنابراین آنها شما را وادار می کنند برای آن کار کنید.

 

برای راهنمایی بیشتر در مورد کلمات کلیدی، بررسی کنید:


1. فراداده

می توانید ابرداده را تقریباً به عنوان ویترین مغازه خود در نظر بگیرید. عنوان متا و توضیحات متا شما اولین چیزهایی هستند که کاربر در SERP می بیند و با کلیک یا عدم کلیک بر روی آن ها تأثیر می گذارد. همچنین، گوگل از آنچه به عنوان «خزنده» عنکبوت‌های ربات کوچک تصور کنید، برای اسکن وب‌سایت‌ها و جمع‌آوری اطلاعاتی که با عبارت‌های جستجو مطابقت دارد، استفاده می‌کند. با گنجاندن کلمات کلیدی در متا داده های خود (از جمله تگ های تصویر و تگ های عنوان) گوگل می تواند ارتباط صفحه شما را سریعتر درک کند.

 

2. بک لینک ها

همانطور که به سمت جنبه فنی تر کارها می رویم، یکی دیگر از عوامل مهم در عملکرد سئو، کسب بک لینک است. این زمانی که وب سایت دیگری در یک مقاله یا پست وبلاگ به وب سایت شما پیوند می دهد. این نه تنها به شما کمک می کند تا آنچه را که به عنوان اعتبار دامنه شناخته می شود، به دست آورید، بلکه به طور مستقیم افرادی را که روی وب سایت شما کلیک می کنند، در صورتی که در سایر دامنه های قابل اعتماد ظاهر شود، بهبود می بخشد.

 

3. منبع تصویر

شما می توانید لینک های ارگانیک را با نوشتن محتوای جذاب به دست آورید: هر چه کار شما بهتر باشد و هر چه بیشتر با هدف جستجوی یک شخص مطابقت داشته باشید، احتمال بیشتری دارد که دیگران در صنعت شما به سایت شما ارجاع دهند. این فرآیند فراگیر به عنوان لینک‌سازی شناخته می‌شود.

 

همچنین ببینید: فشرده سازی آنلاین تصاویر سایت

 

4. سئو فنی

با ادامه آن، مسائل فنی مختلف دیگری در قسمت پشتی سایت شما وجود دارد که پس از رفع آنها، می تواند تفاوت زیادی در نتایج کلی سئوی شما ایجاد کند. در پایان، اگر UX وب سایت شما روان و در دسترس نباشد، استفاده بازدیدکنندگان سخت خواهد بود. بیش از 50٪ از کل ترافیک آنلاین از طریق تلفن همراه است، بنابراین وقتی صحبت از مواردی مانند UX می شود، موارد فنی مهم هستند.

چه تضمین سرعت سایت باشد، چه حذف بک لینک های سمی (لینک هایی به وب سایت هایی که نامربوط یا غیرقابل اعتماد تلقی می شوند و...)، یا ایجاد یک نقشه سایت XML واضح با ساختار URL تمیز، همه این نکات فنی سئو زمانی می توانند بسیار بزرگ باشند. به کسب این رتبه های بالاتر می رسد. شما نمی خواهید چیزی مانع انجام کار سئو شود، که به افراد اجازه می دهد وب سایت شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند.

 

5. معیار های سئو

اگر ندانید «سئو موثر» یعنی چه، نمی‌توانید سئوی مؤثری انجام دهید! برای اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژی سئوی خود، باید درک کاملی از معیارهای سئو داشته باشید.

 

چرا ترافیک ارگانیک سئو مهم است؟

اگر به دنبال طول عمر و مقرون به صرفه بودن در بازاریابی دیجیتال خود هستید، استراتژی های جستجوی ارگانیک که توسط SEO هدایت می شوند، قابل شکست نیستند. نه تنها سئو ارزان تر از تبلیغات پولی است، بلکه اثرات آن طولانی تر است. در حالی که کمپین های PPC نیاز به تمدید دارند و هزینه های مناقصه در نوسان است، ابزارهای ردیابی سئو از داده های ارگانیک برای گردآوری لیستی از کلمات کلیدی استفاده می کنند و هر چه عمیق تر به جستجوی محتوا می پردازید، همچنان به ارائه ایده های محتوای بیشتری ادامه می دهند.

 

همچنین ببینید: پکیج های سئو سایت

 

ایده های کلمات کلیدی استراتژی سئو 2021

مسلماً، سئو در ابتدا می تواند مانند یک سوزش احساس شود. با این وجود، پس از چند ماه می توانید شاهد تغییرات جدی در ترافیک و رتبه بندی خود باشید. علاوه بر این، هر چه مدت بیشتری در آن بمانید، بک لینک ها و اعتبار سایت بیشتری ایجاد می کنید، به این معنی که می توانید به دنبال کلمات کلیدی بزرگتر و بهتر و غیره و غیره باشید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی دم بلند و انواع دقیق تر، به خصوص وقتی صحبت از محتوا و موضوعات فرعی خاص می شود، یک راه عالی برای SMB ها برای دیدن زودهنگام نتایج و ایجاد یک پلتفرم به سمت حرکت است. بیش از یک سوم کل جست و جو های گوگل دارای چهار کلمه یا بیشتر است (یعنی کلمات کلیدی دم بلند). نه تنها این کلمات کلیدی رقابتی کمتری دارند و بنابراین رتبه بندی آنها آسان تر است، بلکه همچنان می توانند ترافیک انباشته زیادی را به صورت ارگانیک ایجاد کنند.