سئو کلاه سیاه – 18 تکنیک خطرناک سئو کلاه سیاه

حدود یک دهه پیش، بسیاری از مردم تصور می کردند که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) روشی برای دستکاری الگوریتم های موتورهای جستجو در جهت رتبه بندی وب سایت ها است. تقلب الگوریتم برای پیشروی در رتبه بندی "سئو کلاه سیاه" نامیده می شود.

بسیاری از بازاریابان از سئو کلاه سیاه استفاده کردند تا وب سایت های خود را به رتبه بالاتری برسانند. با این حال، با پیشرفت در الگوریتم های گوگل، فرایند رتبه بندی را به طور قابل توجهی دچار تغییر کرده است. موتورهای جستجو فاکتورهای ارزیابی خود را تا حدی بهبود و ارتقا داده‌اند که تکنیک‌های غیراخلاقی سئو کلاه سیاه می‌تواند بیشتر از اینکه به وب‌سایت‌ها کمک کند، آسیب برساند.

به‌جای استفاده از تکنیک‌های کلاه سیاه برای رتبه‌بندی وب‌سایت خود، باید سعی کنید از SEO به عنوان روشی پایدار استفاده کنید تا موتورهای جستجو وب‌سایت شما را تقلبی ندانند. بنابراین، برای رعایت دستورالعمل‌های کیفیت وب‌مستر و پیروی از شیوه‌های اخلاقی SEO، اجازه دهید که به بررسی این موضوع بپردازیم که سئو کلاه سیاه چیست و چرا نباید برای رتبه‌بندی از آن استفاده کرد.

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات نادرست است که به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل انجام می شود. مجموعه این تکنیک‌ها کلاه سیاه نامیده می‌شوند زیرا برخلاف دستورالعمل‌های موتور جستجوی گوگل هستند و عملکردی مخرب دارند. برخی از این تکنیک‌های متداول SEO عبارتند از پر کردن کلمات کلیدی، پنهان کردن، پیوندهای پولی، صفحات درگاه، محتوای پنهان و محتوای تکراری است. در مورد هر یک بحث کنیم.

 

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

روش‌های سئو کلاه سیاه مستقیماً بر خلاف دستورالعمل‌های مختلف تنظیم‌شده توسط موتورهای جستجو هستند. دستکاری این دستورالعمل ها و تقلب در مسیر شما می تواند منجر به جریمه هایی توسط موتورهای جستجو منجر شود. بدتر از آن، سایت به طور کامل از نتایج جستجو حذف شود. از سوی دیگر، سئو کلاه سفید، اخلاقی ترین و پایدارترین راه برای انجام فعالیت های سئوی سایت شما بدون نگرانی از عواقب منفی است.

بازاریابان باید همیشه بر روش های سئو کلاه سفید تکیه کنند. ارائه یک تجربه کاربری خوب در حالی که همزمان از دستورالعمل های موتورهای جستجو پیروی می کند، می تواند یک مزیت بزرگ برای وب سایت ها باشد. این تکنیک نه تنها پایدار است، بلکه می‌تواند منجر به رتبه‌بندی بالاتر در نتایج موتورهای جستجو (SERP) برای مدت طولانی شود.

 

تکنیک های سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه

کلید واژه پر کردن

پر کردن چند کلمه کلیدی در یک جمله است. این تکنیک به پر کردن یک صفحه با کلمات کلیدی در تلاش برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو اشاره دارد. تکرار و تکرار همان کلمات و جملات به منظور دستکاری ربات جستجوگر گوگل و کسب رتبه بهتر انجام می شود.

 

همچنین ببینید:

 

محتوای تکراری

این یکی از تکنیک هایی است که در آن محتوا از یک صفحه به سادگی در وب سایت خود کپی می شود. سرقت اثار دیگران جرم است، درست همین امر در مورد محتوا نیز صدق می کند. گوگل به شدت با این عمل مخالف است و به محتوای ایجاد شده اصلی اعتقاد دارد.(تولید محتوای واقعی)

 

پنهان کاری

این روش که به عنوان یکی از تکنیک های فرد هکر در نظر گرفته می شود، شامل نمایش یک نسخه از وب سایت شما به ربات گوگل و یک نسخه دیگر به کاربر است.

این کار به دو صورت انجام می شود:

نمایش یک صفحه متنی HTML به موتورهای جستجو، در حالی که صفحه‌ای پر از CSS، JS و محتوای پر تصویر را به کاربران نشان می‌دهد.

جاسازی متن یا کلمات کلیدی در یک صفحه و نمایش این صفحه تنها زمانی که ربات های یک موتور جستجو خزش کنند، نه کاربر انسانی.

 

خرید لینک

این یک عمل نادرست است که در آن مالک وب‌سایت به وب‌سایت دیگری پول می‌پردازد تا به آن ها پیوندی را بدهد. آژانس‌های زیادی وجود دارند که چنین لینک‌های پولی را می‌فروشند که اغلب خراب و بی‌کیفیت هستند. چنین پیوندهای سمی در وب سایت خود مضرر است.(ریسک بالا)

 

صفحات درگاه

صفحات درگاه واسط بانکی به طور خاص برای پرس و جوهای متمرکز ایجاد می شوند و در نظر گرفته شده اند تا برای کلمات کلیدی خاص رتبه بالایی داشته باشند. این صفحات هیچ ارزشی برای کاربر ندارند و منحصراً برای فریب موتور جستجو و انتقال مهمان از یک جستجوی برنامه ریزی شده به مجموعه دیگری از وب سایت ها، یعنی یک مقصد مبهم استفاده می شوند.

 

کشاورزی پیوند

مزرعه پیوند سایت یا گروهی از سایت‌ها است که منحصراً برای ایجاد پیوند ایجاد شده‌اند. هر سایتی از مزرعه پیوند استفاده می کند که قرار است در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. خزنده های گوگل، سایت را با در نظر گرفتن تعداد وب سایت هایی که به آن پیوند داده شده است و سایر عناصر رتبه بندی می کنند. با افزایش تعداد بک لینک‌هایی که یک سایت خاص از چنین مزرعه‌های پیوندی دریافت می‌کند، سئو کلاه سیاه است.

 

همچنین ببینید: راهنمای کامل سئو داخلی سایت

 

متن یا پیوندهای نامرئی

این روش یک تلاش نسبتاً فرسوده است که شامل قرار دادن متن سفید روی پس‌زمینه سفید است. هدف در اینجا تطبیق رنگ متن با رنگ پس زمینه است. با انجام این کار، صاحبان وب سایت کلمات کلیدی خود را از کاربران پنهان می کنند اما آن را برای ربات گوگل قابل مشاهده می کنند.

 

ارسال هرزنامه در نظرات وبلاگ

در قسمت نظرات. این یک استراتژی است که شامل اضافه کردن نظرات در صفحات وبلاگ، همراه با پیوند به وب سایت آنها است. این کار صرفاً و صرفاً با انتظار دریافت بک لینک از آن سایت خاص انجام می شود. گوگل اکنون چنین پیوندهایی از وبلاگ ها را نادیده می گیرد.(بک لینگ رایگان)

 

هدایت نادرست

ریدایرکت ها یک تکنیک عالی برای هدایت کاربر به صفحه ای با عملکرد مناسب است، در صورتی که صفحه فعلی دچار مشکلاتی شده است.. مالکان وب‌سایت در چنین مواردی از تغییر مسیرهای 301 استفاده می‌کنند. با این حال، متخصصان سئو کلاه سیاه از این تغییر مسیرها برای هدایت کاربر به صفحه دیگری استفاده می کنند. به این ترتیب هم ربات گوگل و هم کاربران را با نشان دادن آنها به صفحه ای با URL بد که قصد بازدید از آن را نداشتند، فریب می دهند.

 

شبکه های وبلاگ خصوصی (PBN)

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) گروهی از وب‌سایت‌های معتبر است که عمدتاً برای اهداف لینک‌سازی استفاده می‌شوند. سایت‌های PBN با استفاده از لینک‌های بی‌کیفیت با هدف تأثیرگذاری بر موتور جستجو به وب‌سایت اصلی پیوند می‌دهند. هر یک از این سایت‌های PBN بدون پیوند به یکدیگر به سایت اصلی پیوند می‌دهند. معمولاً PBN ها از دامنه های منقضی شده برای پیوند استفاده می کنند، سایت هایی هستند که قبلاً نوعی اعتبار کسب کرده بودند. PBN یکی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است، زیرا این دامنه‌های منقضی شده صرفاً برای ایجاد پیوندهای خروجی دستکاری شده در شبکه‌های وبلاگ خصوصی خریداری می‌شوند.

 

صفحات بیش از حد بهینه شده

ضرب المثل: زیاده روی در هر چیزی برای شما مضر است؟ همین امر در مورد صفحات سایت شما نیز صدق می کند. گاهی اوقات متخصصان سئو آنقدر در تلاش برای بهینه سازی صفحات خود مشغول می شوند که در نهایت کار بسیار زیادی انجام می دهند. این شامل استفاده از بسیاری از عناصر روی صفحه مانند متن لنگر بیش از حد بهینه‌سازی شده، تعداد زیادی پیوند داخلی، عناوین و توضیحات حاوی کلمات کلیدی و محتوا می‌شود.

همه موارد بالا می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و ممکن است منجر به جریمه شدن شما توسط گوگل شود زیرا تلاش های شما به عنوان اقدامات سئو کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

 

ابزار کاربردی: آنالیز سئو صفحات

 

طعمه و سوئیچ

هنگام استفاده از Bait and Switch، مرحله اولیه شامل نوشتن یک صفحه برای گوگل و در عین حال شامل مجموعه ای از کلمات کلیدی و پس از بهبود رتبه، تغییر آن به محصولات و سرویس های پولی مختلف است. از این رو، کاربر چیزی کاملاً متفاوت از موضوعی که روی آن کلیک کرده است، می بیند. این عمل تعویض صفحه نیز نامیده می شود و برای فریب دادن کاربران و موتورهای جستجو استفاده می شود. چنین اقدامات غیراخلاقی سئو کلاه سیاه نامیده می شود.

 

کلیک طعمه

Clickbait به معنای تیتر چشمگیر و قابل توجهی است که برای وسوسه کردن کاربران به کلیک بر روی لینک نوشته شده است. این یک رویکرد کپی رایتینگ است که اغلب برای جلب توجه با تأکید بیش از حد بر یک موضوع استفاده می شود، به منظور تشویق بازدیدکننده به کلیک بر روی پیوندی که منجر به محتوای نامربوط می شود. روش هایی مانند این برای به دست آوردن درآمد حاصل از تعداد کلیک ها استفاده می شود. این الگوریتمی است که بیش از حد در تبلویدها(سبک پرطرفدار روزنامه نگاری) استفاده می شود و بخش بزرگی از سئو کلاه سیاه را تشکیل می دهد.

 

هرزنامه پست مهمان

این یک تکنیک کلاه سیاه است که برای دریافت بک لینک استفاده می‌شود که در آن پیام‌هایی برای وبلاگ‌نویسان ارسال می‌شود تا مقاله‌ای نامربوط با پیوند do-follow منتشر کنند. پیوند به چنین مقالاتی در طول فعالیت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان می‌تواند تاثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی سایت بگذارد. علیرغم کیفیت پایین، این وبلاگ‌های پیوند داده شده همچنان در وب‌سایت‌های نامربوط فقط به خاطر ایجاد پیوند پست می‌شوند.

 

سئو منفی

از روش های سئو کلاه سیاه برای برهم زدن رتبه رقیب در موتورهای جستجو اشاره دارد. مراحل شامل:

  • هک کردن وب سایت
  • ایجاد لینک های اسپم متعدد به وب سایت
  • کپی کردن مطالب و انتشار آن در سراسر اینترنت
  • نشان دادن لینک به وب سایت با استفاده از کلمات کلیدی مختلف
  • حذف بهترین بک لینک ها از وب سایت

 

جستجوهای خودکار گوگل

این یک تمرین سئو کلاه سیاه است که در آن از نرم افزار برای ایجاد جستجوهای خودکار برای کلمات کلیدی خاص استفاده می شود تا سایت در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. درخواست‌های خودکار بدون اجازه قبلی توسط Google مجاز به انجام نیستند. ارسال پرسش‌های خودکار Google، به این معنی است که این نرم‌افزار برای گسترش کل جستجوهای یک کلمه کلیدی مشخص به منظور رتبه‌بندی بالاتر در SERP استفاده می‌شود.

 

هرزنامه

ریچ اسنیپت‌ها اطلاعات بیشتری درباره محتوای یک وب‌سایت ارائه می‌کنند. شما می توانید قطعه را به گونه ای تغییر دهید که محتوای شما از رقبا در SERP متمایز شود. این فرصت عالی در حال حاضر توسط ارسال کنندگان هرزنامه به قدری سوء استفاده می کنند که گوگل ابزار سختگیرانه "گزارش rich snippet spam" را منتشر کرده است. وقتی مدیران وب محتوایی را علامت‌گذاری می‌کنند که برای کاربران قابل مشاهده نیست یا محتوا، بررسی‌ها و ویدیوهای گمراه‌کننده و نامرتبط را ارائه می‌کنند، هرزنامه غنی تلقی می‌شود. ارائه نظرات و رتبه‌بندی‌های نادرست، اطلاعات نادرست یا گمراه‌کننده، ویدیوهای جعلی یا موجود در محتوای ریچ اسنیپت نمونه کلاسیک تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است.

 

چرخش مقاله

چرخش مقاله متعلق به تکنیک‌های بدنام سئو کلاه سیاه و همچنین یک روش نسبتاً محبوب است. در حالی که موتورهای جستجو از محتوای عالی قدردانی می کنند، یک مقاله چرخانده شده به شدت توسط گوگل جریمه می شود. معمولاً یک مقاله به صورت دستی یا با استفاده از یک برنامه رایانه ای چرخانده می شود. جایی که محتوا با استفاده از مترادف ها و دستکاری ساختار جمله بازنویسی می شود. هدف اصلی استفاده از مقالات چرخانده شده چرخاندن هزاران محتوا و ارسال آن به وب‌سایت‌های متعدد به طور همزمان است. مقالات چرخانده شده منحصر به فرد نیستند، اطلاعات مفیدی ارائه نمی دهند.

 

چگونه سئو کلاه سیاه را گزارش کنیم؟

ممکن است دو سناریو برای گزارش تکنیک‌های سئو کلاه سیاه باشد. اولین مورد ممکن است زمانی باشد که وب سایت شما توسط هکر مخرب، ویروس و... شامل پیوندهای هرزنامه مورد حمله قرار می گیرد. یکی دیگر ممکن است زمانی باشد که تکنیک‌های کلاه سیاه بهم پیوسته نتایج وب پر از هرزنامه را برای یک کلمه کلیدی رقابتی که وب‌سایت شما در آن رتبه‌بندی می‌کند، بیابد. برای مقابله با این موارد، باید با استفاده از Google Search Central یک گزارش وب هرزنامه ارسال کنید. تهیه گزارش های نادرست از صفحات رقیب نیز یک تکنیک کلاه سیاه در نظر گرفته می شود.

اگر یک ویروس یا بدافزار به وب سایت شما حمله کرده است، می توانید پس از حذف کد مخرب، درخواست بررسی بدافزار کنید.

اگر وب‌سایت هدف کمپین‌های سئوی منفی است، پس از تماس با مدیران وب‌سایت‌ها که چنین پیوندهایی را به وب‌سایت شما نشان می‌دهند، از ابزار Disavow Links در مرکز جستجوی Google استفاده کنید.

 

چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کرد؟

اگرچه سئو کلاه سیاه غیرقانونی نیست، اما دستورالعمل‌های مدیر وب‌سایت را که توسط موتورهای جستجو تنظیم می‌شود، نقض می شود.

اغلب، صفحاتی که استفاده از تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه را نشان می‌دهند، فوراً رتبه‌بندی می‌شوند، با احتمال «فهرست سیاه دامنه» به عنوان یکی از اقدامات در جریمه‌های دامنه.

جریمه Google منجر به حذف نتایج جستجو یا حذف مطلق خواهد شد. این بدان معناست که وب سایت ترافیک کمتری کسب خواهد کرد و به ندرت مشتری خواهد داشت. در حالی که برخی از آژانس‌ها خدمات بازیابی جریمه Google را ارائه می‌کنند، بهتر است در وهله اول از انجام این فعالیت‌ها خودداری کنید.

 

چگونه از سئو کلاه سیاه اجتناب کنیم؟

اجتناب از Cloaking: ارائه جزئیات متناقض به موتور جستجو و کاربران می‌تواند باعث مسدود شدن سایت شما شود.

محتوای با کیفیت خوب بنویسید: هیچ چیز به اندازه قدرت محتوای با کیفیت و ارزشمندی که بازدیدکنندگان آن را مفید می‌دانند، نمی‌داند.

دستورالعمل‌های داده‌های ساختاریافته را دنبال کنید: این به شما کمک می‌کند در فهرست موتورهای جستجو بالاتر نشان داده شوید و بدون نیاز به استفاده از ترفندهای سئو کلاه سیاه رتبه‌بندی بهتری داشته باشید.

هرگز پیوندها را نخرید یا نفروشید: خرید یا فروش پیوندها برای ترافیک بهتر ممکن است در کوتاه مدت ارزشش را داشته باشد، اما ریسک بزرگی است که ارزش آن را ندارد.

از شبکه‌های وبلاگ خصوصی اجتناب کنید: شبکه‌های وبلاگ خصوصی می‌توانند بوسه مرگ برای وب‌سایت شما باشند. گوگل وب سایت شما را جریمه می کند یا نمایش آن را در لیست جستجو ممنوع می کند.

با دستورالعمل‌های موتور جستجو به‌روز باشید: وقتی متوجه شدید سئوی کلاه سیاه چیست، تحقیق در مورد دستورالعمل‌های به‌روز شده موتور جستجو شما را در مسیر آخرین قوانین و مقررات برای اجتناب از روش‌های کلاه سیاه نگه می‌دارد.

 

کلام پایانی

قابل درک است که همه ما می خواهیم در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری داشته باشیم و به جلسات بهتری برسیم. هر تکنیکی تکنیک خوبی است، مگر اینکه از دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل پیروی کند یا از آن پیروی نکند.

بنابراین اکنون این شما هستید که می خواهید شخصیت شروری باشید که سعی می کند چیزها را به روشی سریع تر اما نسبتاً کج و معوج به دست آورد یا قهرمانی باشید که همه کارهای درست را برای رسیدن به نتیجه انجام می دهد.

 

سوالات متداول

 

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات نادرست در برابر دستورالعمل های موتورهای جستجو است که توسط گوگل برای رتبه بندی بالاتر در SERP ها ارائه شده است. این عمل دستکاری SERP از طریق SEO غیراخلاقی است.

 

چرا سئو کلاه سیاه غیراخلاقی است؟

سئوی کلاه سیاه غیراخلاقی تلقی می‌شود، زیرا نه تنها با دستورالعمل‌های وبمستر گوگل مغایرت دارد، بلکه هم کاربران و هم موتورهای جستجو را برای بهبود رتبه‌بندی فریب می‌دهد.

 

آیا سئو کلاه سیاه هنوز کار می کند؟

سئو کلاه سیاه کار می کند اما برای مدت زمان کوتاه تری. انجام سئو کلاه سیاه شما را جریمه می‌کند و در نتیجه نتایج جستجو را پایین می‌آورد یا به طور مطلق از SERP حذف می‌شود.