بهینه سازی موتور جستجو بخش مهمی از استراتژی وب سایت هر شرکتی است. در واقع، مطالعه گروه سئو پارسی کد نشان می دهد که 93 درصد از فعالیت های آنلاین با موتورهای جستجو شروع می شود و نحوه رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی خاص به اعتبار دامنه شما بستگی دارد، که البته تحت تأثیر سایر عوامل سئو نیز قرار دارد. با این حال، گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ به طور مداوم تغییراتی در الگوریتم های خود ایجاد می کنند تا…

  • یک تجربه جستجوی بهتر برای کاربرانشان خلق کنند.
  • به همین دلیل است که برای صاحبان مشاغل کوچک و بازاریابان مهم است که بدانند…

 

ما کار را برای شما آسان کرده ایم.

در زیر، تنها تعدادی از ترفندهای برتر سئو را مشاهده می‌کنید که می‌توانید در سال 2022 و بعد از آن برای بهبود رتبه‌بندی در موتور جستجو استفاده کنید.

آیا می خواهید آن را حتی ساده تر کنیم؟ مشکلی نیست ما همه کارها را برای شما انجام خواهیم داد.

فقط با ما تماس بگیرید، در مورد اهداف کسب و کار خود بیشتر به ما بگویید و ما آن را از آنجا انجام خواهیم داد.

 

1. سرعت وب سایت خود را افزایش دهید.

سرعت سایت یکی از ترفندهای سئو است که نادیده گرفته شده است. گوگل از سال 2010 از سرعت سایت به عنوان یک فاکتور رتبه بندی سئو استفاده کرده است. تقریباً 50 درصد از کاربران وب انتظار دارند که یک وب سایت در 2 ثانیه بارگیری شود و بسیاری از آنها در صورت عدم بارگیری در عرض 3 ثانیه، سایت را رها می کنند. این نشان می دهد که سرعت سایت نه تنها برای موتورهای جستجو مهم است، بلکه برای کاربران اهمیت خاصی دارد. کاربران موتورهای جستجو ممکن است تصمیم بگیرند در صورت طولانی شدن بارگذاری سایت، به سایت شما بازنگردند.


چند عنصر مختلف وجود دارد که به بهبود سرعت سایت شما کمک می کند:

  • یکی از بزرگترین اجزای سایت شما که می تواند بر سرعت سایت تاثیر بگذارد تصاویر هستند.
  • هنگامی که تصاویر خود را فشرده می کنید، می توانید حجم صفحه را تا 30 یا 40 درصد کاهش دهید.
  • بررسی و تنظیمات کش، این باعث بارگذاری سریعتر صفحات برای بازدیدکنندگان سایت شما می شود.
  • بهینه سازی تصاویر شما می تواند تاثیر زیادی بر سرعت سایت شما داشته باشد، اما این تنها کاری نیست که می توانید برای افزایش سرعت سایت خود انجام دهید.

 

در اینجا چند ترفند دیگر برای سئو وجود دارد که می توانید از آنها برای کاهش زمان بارگذاری سایت و بهبود رتبه بندی کلی موتورهای جستجو استفاده کنید:

  • عناصر موجود در هر صفحه سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که …
  • حذف هر گونه عنصر غیر ضروری که به زمان بارگذاری سایت شما می افزاید.
  • فعال کردن کش مرورگر، کش مرورگر این امکان را برای بازدیدکنندگان مکرر فراهم می کند تا تجربه…
  • زمان بارگذاری سریعتر با ذخیره عناصر صفحات سایت شما در حافظه پنهان یا ذخیره سازی موقت.
  • پلاگین ها را کاهش دهید، راه دیگر برای بهبود زمان بارگذاری سایت، غیرفعال کردن و حذف هر گونه افزونه غیرضروری در سایت است و از شر چیز هایی که سرعت سایت شما را کاهش می دهد، خلاص شوید.

 

این ها تنها چند راه هستند که می توانید برای سریعتر کردن وب سایت خود کار کنید، با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که تعدادی از عوامل فنی وجود دارد که بر زمان بارگذاری صفحه شما تأثیر می گذارد که ممکن است حتی در نظر نگیرید. اگر در تلاش برای بهبود سرعت سایت خود هستید، ممکن است بخواهید با یک شرکت طراحی وب حرفه ای مشورت کنید. کسانی که در خدمات طراحی و توسعه وب تخصص دارند، هنگام کار برای بهبود زمان بارگذاری سایت، تمام عوامل سایت شما را در نظر می گیرند.

 

همچنین ببینید:

 

2. سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.

یکی دیگر از ترفندهای برتر سئو این است که وب سایت شما را ایمن کنیم. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، وقت آن رسیده است که سایت خود را به HTTPS تغییر دهید.

HTTPS نسخه ایمن تر پروتکل وب HTTP است.

HTTPS با SSL یا لایه سوکت ایمن کار می کند تا اطلاعات را به روشی امن تر منتقل کند.

HTTPS داده‌ها را برای امنیت رمزگذاری می‌کند و اجازه نمی‌دهد داده‌ها در حین انتقال تغییر و یا خراب شوند.

این تجربه ایمن تر و مطمئن تری را برای بازدیدکنندگان سایت شما فراهم می کند.


HTTPS علاوه بر کمک به شما در بهبود امنیت سایتتان، مزایای سئو نیز دارد و گوگل HTTPS را ترجیح می دهد. در واقع، از اکتبر 2017، گوگل به کاربران سایت کروم که به سایت‌های غیر HTTPS هدایت می‌شوند هشدار می‌دهد که صفحه امن نیست، گوگل نیز این مورد را به عنوان یک فاکتور  مهم رتبه بندی در الگوریتم موتور جستجوی خود قرار داده است.

همانطور که موتور جستجو می خواهد امن ترین تجربه ممکن را برای کاربران موتورهای جستجو فراهم کنند، یکی دیگر از مزایای تغییر به HTTPS این است که به ارائه داده های دقیق تر در مورد ترافیک ارجاع در Google Analytics کمک می کند. در یک سایت HTTP، ترافیک منابع ارجاع اغلب می تواند به صورت ترافیک مستقیم ظاهر شود.

 

 

3. نسخه موبایل سایت خود را بهینه کنید.

اگرچه بسیاری از برندها یک وب‌سایت سازگار با موبایل را به‌عنوان یک وب‌سایت «خوب برای داشتن» تلقی می‌کنند، حقیقت این است که گوگل داشتن سایتی که به بازدیدکنندگان تلفن همراه ارائه می شود را برای برندها ضروری تر می داند. از سال 2015، گوگل در نتایج جستجوی خود، سایت‌های واکنش‌گرای تلفن همراه را در اولویت قرار داده است.

 

با توجه به اینکه مطالعه اخیر BrightEdge نشان می دهد که 57٪ از ترافیک وب از دستگاه های تلفن همراه است، جای تعجب نیست. می‌توانید از ابزار Google's Mobile-Friendly Test استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا وب‌سایت شما برای موبایل مناسب است یا خیر. هنگام راه اندازی سایت سازگار با تلفن همراه، مهم است که به یاد داشته باشید که بین نحوه رتبه بندی کلمات کلیدی در تلفن همراه و دسکتاپ تفاوت وجود دارد، به همین دلیل، مهم است که روی ایجاد محتوای سایت در نسخه موبایل کار کنید. محتوای در موبایل باید در صفحه نمایش دستگاه‌های کوچک‌تر سریع و آسان خوانده شود. باید مطمئن شوید که تصاویر به سرعت بارگیری می شوند و دسترسی به صفحات و اسکرول آن از دستگاه های تلفن همراه آسان است و در نهایت، یکی از مهم ترین ترفندهای سئو را به کار بگیرید و شروع به بهینه سازی وب سایت خود کنید.