خطای 404 چیست؟ چگونه با خطای وب در سراسر سایت ها مقابله کنید یا در سایت خود آن را برطرف کنید؟

  • ارور 404 نشان می دهد که صفحه وبی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید پیدا نمی شود.
  • ممکن است خطای 404 به دلیل مشکلی در وب سایت، به دلیل جابجایی یا حذف شدن صفحه، یا اینکه URL را اشتباه تایپ کرده اید، مشاهده کنید.
  • خطاهای 404 امروزه نسبت به گذشته کمتر رایج است، زیرا وب سایت ها اکنون در تلاش هستند تا بازدیدکنندگان را به طور خودکار از صفحات حذف شده هدایت کنند.
  • راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای رفع خطاهای 404 در سایت خود یا سایت های دیگر امتحان کنید.

 

یکی از رایج‌ترین خطاها در وب – آنقدر رایج که به عامیانه غیراینترنتی منتقل می‌شود – خطای 404 است.

این خطایی که با نام طولانی‌تر آن «صفحه ۴۰۴ یافت نشد» نیز شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که صفحه یا منبعی که به دنبال آن هستید یافت نمی‌شود. این معمولاً به این معنی است که حذف یا منتقل شده است.

 

همچنین ببینید: 20 خطای رایج وردپرس و نحوه رفع آن ها

 

آنچه باید در مورد خطای 404 بدانید.

خطاهای 404 رایج هستند، و اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمال زیادی وجود دارد که قبلاً با آن مواجه شده باشید. اکثر مردم وقتی سعی می کنند به یک صفحه وب خاص بروند که دیگر وجود ندارد آنها را پیدا می کنند.

اتفاقی که می افتد این است که مرورگر شما از یک وب سایت می خواهد چیزی را نمایش دهد، وب سایت نمی تواند صفحه مناسب را برای نمایش پیدا کند، بنابراین در عوض به شما خطا می دهد.

تقریباً هر وب سایتی این امکان را دارد که به شما خطاهای 404 بدهد. این ساده‌ترین راه برای گفتن اینکه کاربر در مکان اشتباهی است، است. حتی Business Insider 404 صفحه مخصوص به خود را دارد که وقتی سعی می کنید از صفحه ای بازدید کنید که وجود ندارد، نمایش داده می شود.

با این حال، در مقایسه با روزهای اولیه اینترنت، یافتن خطاهای 404 به آسانی سابق نیست. دو دلیل برای این وجود دارد:

  • اکثر وب سایت های بزرگ اکنون کاربران را به طور خودکار از 404 صفحه هدایت می کنند. اگر وب سایتی قصد حذف یا لغو انتشار یک صفحه وب را دارد، آن صفحه اکنون معمولاً به صفحه دیگری هدایت می شود. به‌عنوان یک بازدیدکننده، ممکن است دقیقاً در صفحه‌ای که درخواست کرده‌اید نباشید، اما در صفحه خطای 404 نیز گیر نخواهید کرد. در نتیجه، تعداد صفحات «شکسته» کمتری نسبت به گذشته وجود دارد.
  • اکنون بسیاری از وب سایت ها صفحات 404 سفارشی خود را دارند که به کاربران کمک می کند راحت تر آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. در برخی موارد، این صفحات به قدری سازگار با رابط کاربری هستند که حتی تشخیص خطای 404 سخت است.

 

همچنین ببینید: رفع خطای 500 در وردپرس

 

رفع خطاهای 404

اگر هنگام تلاش برای دسترسی به یک صفحه وب خاص، خطای 404 دریافت می‌کنید، همیشه مشخص نیست که چه مشکلی رخ داده است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید سعی کنید خطای 404 را برطرف کنید:

  • URL وارد شده را دوباره بررسی کنید، به خصوص اگر آن را با دست تایپ کرده باشید. شاید یک اشتباه تایپی ساده مرتکب شده باشید.
  • صفحه وب را به روز کنید. خطاهای 404 ممکن است اشکالات لحظه ای باشد که می توانید با به روز رسانی مرورگر وب خود در یک صفحه آن را برطرف کنید.
  • از گوگل (یا یک موتور جستجوی مشابه) استفاده کنید تا دوباره صفحه را پیدا کنید. ممکن است به URL دیگری منتقل شده باشد.
  • سعی کنید با دستگاه دیگری به آنجا بروید. اگر رایانه، تلفن یا رایانه لوحی دیگری در دسترس دارید، صفحه آنجا را امتحان کنید. اگر می‌توانید صفحه وب را از دستگاه دیگری ببینید، احتمالاً مشکل از حافظه پنهان رایانه شما است. کش را پاک کنید و دوباره امتحان کنید.
  • از دستگاه Wayback در آرشیو اینترنت استفاده کنید. Wayback Machine یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد ببینید URL های خاص در نقاط مختلف گذشته چگونه به نظر می رسیدند. اگر می‌دانید که صفحه‌ای که به دنبال آن هستید برای مدتی وجود داشته است، احتمال زیادی وجود دارد که Wayback Machine آن را ذخیره کند.
  • با مدیر وب سایت یا مالک سایت تماس بگیرید. اگر می‌خواهید به صفحه‌ای در یک وب‌سایت کوچک برسید، احتمالاً مدیر سایت می‌خواهد بداند آیا لینک‌های شکسته در سایت وجود دارد یا خیر، زیرا تعداد قابل توجهی از خطاهای 404 می‌تواند به اعتبار وب‌سایت و رتبه موتور جستجو آسیب برساند. به همین دلیل، ابزار رایگان آنالیز سئو پارسی کد را پیشنهاد می کنم.

 

همچنین ببینید: تاثیر تگ های H1، H2، H3 در سئو


اگر در سایتی که مدیریت می کنید گزارش خطاهای 404 دریافت می کنید، مطمئن شوید که هیچ صفحه ای به طور تصادفی حذف نشده است و همه پیوندها و دکمه های شما به URL های صحیح منتهی می شوند. شما می توانید از ابزارهای رایگانی مانند Dead Link Checker برای یافتن لینک های خراب و صفحات گم شده خود استفاده کنید.