ChatGPT چیست؟

ChatGPT یک ابزار پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می‌شود و به شما امکان می‌دهد مکالمات انسان‌مانند و خیلی بیشتر با چت بات داشته باشید. مدل زبان می تواند به سوالات پاسخ دهد و در انجام کارهایی مانند نوشتن ایمیل، مقاله و کد به شما کمک کند.

در حال حاضر به صورت رایگان برای عموم آزاد است زیرا ChatGPT در مرحله تحقیق و جمع آوری بازخورد است. یک نسخه اشتراک پولی به نام ChatGPT Plus در ابتدای فوریه راه اندازی شد.

 

چه کسی ChatGPT را ساخته است؟

ChatGPT توسط OpenAI، یک شرکت تحقیقاتی و هوش مصنوعی ایجاد شده است. این شرکت ChatGPT را در 30 نوامبر 2022 راه اندازی کرد.

OpenAI همچنین مسئول ایجاد DALL-E 2، یک تولید کننده هنر هوش مصنوعی محبوب، و Whisper، یک سیستم تشخیص خودکار گفتار است.

 

همچنین ببینید: 9 ایده راه اندازی استارتاپ

 

ChatGPT چقدر مهم است؟

ایلان ماسک که یکی از بنیانگذاران OpenAI قبل از رفتن بود گفت: "ChatGPT ترسناک است. ما با هوش مصنوعی بسیار قوی فاصله نداریم." سام آلتمن، رئیس OpenAI، در توییتر گفت که ChatGPT در پنج روز اول پس از راه‌اندازی، بیش از یک میلیون کاربر داشته است.

بر اساس تجزیه و تحلیل بانک سوئیس UBS، ChatGPT سریعترین برنامه در حال رشد در تمام دوران است. این تحلیل تخمین می‌زند که ChatGPT تنها دو ماه پس از راه‌اندازی آن، در ژانویه 100 میلیون کاربر فعال داشته است. برای مقایسه، 9 ماه طول کشید تا TikTok به 100 میلیون کاربر برسد.

 

چگونه می توانید به ChatGPT دسترسی پیدا کنید؟

شما می توانید به سادگی با مراجعه به chat.openai.com و ایجاد یک حساب OpenAI به ChatGPT دسترسی پیدا کنید.

همچنان می توانید از URL قدیمی برای چت بات استفاده کنید که chat.openai.com/chat است. OpenAI URL اصلی را برای راحتی کاربر ساده کرد.

پس از ورود به سیستم، می‌توانید با ChatGPT شروع به چت کردن کنید. مکالمه خود را با پرسیدن یک سوال آغاز کنید. از آنجایی که ChatGPT هنوز در مرحله تحقیقاتی خود است، استفاده از آن رایگان است و می توانید هر تعداد سوالی که می خواهید بپرسید.

برای دستورالعمل های گام به گام، راهنمای ZDNET در مورد نحوه شروع استفاده از ChatGPT را بررسی کنید.

از 18 می، می‌توانید از طریق یک برنامه در آیفون خود به ChatGPT نیز دسترسی داشته باشید.

 

همچنین ببینید: چگونه یک وب سایت موسیقی بسازیم؟ 

 

ChatGPT چقدر هزینه دارد؟

استفاده از ChatGPT بدون توجه به اینکه برای چه کاری از آن استفاده می کنید، از جمله نوشتن، کدنویسی و موارد دیگر، رایگان است.

یک گزینه اشتراک وجود دارد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند که هزینه آن 20 دلار در ماه است. مدل اشتراک پولی مزایای اضافی را برای کاربران تضمین می‌کند، مانند دسترسی عمومی حتی با ظرفیت، زمان پاسخگویی سریع‌تر و دسترسی به اینترنت از طریق افزونه‌ها.

با این حال، نسخه رایگان هنوز یک گزینه قوی است زیرا اکثراً همان توانایی های فنی را دارد، به استثنای دسترسی به آخرین نسخه از مدل بزرگ زبان (LLM)، معروف به GPT-4، و اینترنت، که اشتراک آن گارانتی مدل

من سعی کردم از ChatGPT استفاده کنم و می گوید ظرفیت آن است. معنی آن چیست؟
استفاده از ChatGPT هنوز رایگان است. به دلیل هیاهویی که قابلیت های پیشرفته آن ایجاد کرده است، افراد زیادی برای استفاده از آن هجوم آورده اند. وب سایت با استفاده از یک سرور کار می کند، و زمانی که افراد زیادی وارد سرور می شوند، بیش از حد بارگذاری می شود و نمی تواند درخواست شما را پردازش کند.

این بدان معنا نیست که شما هرگز نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید. این فقط به این معنی است که شما باید سعی کنید در زمانی که افراد کمتری سعی در دسترسی به سرور دارند از سایت بازدید کنید. همچنین می توانید برگه را باز نگه دارید و فقط به صورت دوره ای آن را به روز کنید.

اگر می خواهید از انتظار صرف نظر کنید و دسترسی مطمئن داشته باشید، گزینه ای برای شما وجود دارد. طرح حرفه ای ChatGPT OpenAI، معروف به ChatGPT Plus، به کاربران این امکان را می دهد که حتی در زمان اوج مصرف دسترسی عمومی داشته باشند، زمان پاسخگویی سریع تری را تجربه کنند، و اولویت دسترسی به ویژگی ها و پیشرفت های جدید، از جمله پیشرفته ترین LLM OpenAI، GPT-4 را داشته باشند. هزینه خدمات پریمیوم 20 دلار در ماه است.

 

مردم چگونه از ChatGPT استفاده می کنند؟

این مدل علاوه بر پاسخگویی به سوالات ساده، کارکردهای زیادی نیز دارد. ChatGPT می‌تواند مقاله بنویسد، هنر را با جزئیات زیاد توصیف کند، اعلان‌های هنری هوش مصنوعی ایجاد کند، مکالمات فلسفی داشته باشد و حتی برای شما کدنویسی کند.

استفاده شخصی مورد علاقه من این است که از چت بات کمک بخواهم برای ایجاد لیست های اولیه، مانند بسته بندی، خواربارفروشی، و لیست کارهایی که زندگی روزمره من را پربارتر کند. امکانات بی پایان هستند.

 

همچنین ببینید: کاربرد ابزار هوش مصنوعی Chat Gpt

 

آیا ChatGPT ابزار خوبی است یا بد؟

ChatGPT یک ربات چت پیشرفته است که هم می‌تواند زندگی مردم را آسان‌تر کند و هم در انجام کارهای خسته‌کننده روزمره، مانند نوشتن ایمیل یا پیمایش در وب برای پاسخ‌گویی، کمک کند. با این حال، قبل از استفاده گسترده از آن برای جلوگیری از نتایج منفی، مانند انتشار اطلاعات نادرست، باید جزئیات فنی خاصی مشخص شود. به طور کلی، مدل‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) برای رسیدن به سطح عملکرد ایده‌آل به آموزش و تنظیم دقیق زیادی متکی هستند.

 

همچنین ببینید: نقش فناوري در کارآفريني و اقتصاد دانش بنيان

 

بنابراین، آیا هوش مصنوعی جهان را در دست گرفته است؟ شاید هنوز نه، اما آلتمن از OpenAI مطمئناً فکر می کند که هوش به سبک انسانی در هوش مصنوعی اکنون چندان دور نیست. آلتمن در پاسخ به اظهار نظر ماسک در مورد هوش مصنوعی بسیار قوی، در توییتی نوشت: "من موافق هستم که به هوش مصنوعی خطرناکی نزدیک باشم که به عنوان مثال یک خطر بزرگ امنیت سایبری ایجاد می کند. و فکر می کنم می توانیم در دهه آینده به AGI واقعی برسیم. بنابراین ما باید خطر آن را نیز بسیار جدی بگیریم."