نرخ کلیک (CTR) نسبت تعداد کلیک‌ها روی یک پیوند خاص یا فراخوان برای اقدام (همچنین به عنوان CTA شناخته می‌شود، برای مثال متن «بیشتر بدانید» در پایین یک کمپین بازاریابی ایمیلی) به تعداد دفعاتی که افراد در معرض پیوند قرار گرفتند (معروف به تعداد برداشت ها).

 

در اینجا یک فرمول ساده نرخ کلیک آمده است:

CTR = (کلیک از طریق / نمایش) x 100

به عنوان مثال، اگر 100 نفر یک تبلیغ آنلاین ببینند و 5 نفر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول کلیک کنند، آن تبلیغ دارای CTR 5٪ است.

CTR را می توان برای اندازه گیری موفقیت نتایج جستجوی پرداخت به ازای کلیک (PPC) (به عنوان مثال با گوگل ادوردز یا سایر موتورهای جستجو)، CTAها در صفحه فرود، یا لینک ها در پست های وبلاگ و کمپین های ایمیل استفاده کرد.

 

همچنین ببینید: 20 خطای رایج وردپرس و نحوه رفع آن ها

 

چرا CTR مهم است؟

CTR یک معیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا مشتریان خود را درک کنید به شما می‌گوید در هنگام تلاش برای دستیابی به مخاطبان هدف چه چیزی کار می‌کند (و چه چیزی کار نمی‌کند). CTR پایین می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شما مخاطبان اشتباهی را هدف قرار داده‌اید یا به زبان آن‌ها به اندازه کافی متقاعدکننده صحبت نمی‌کنید تا آنها را متقاعد کنید که کلیک کنند.

بیایید یک کمپین تبلیغاتی جستجوی پولی را مثال بزنیم که افراد را به وب سایت، فروشگاه تجارت الکترونیک یا صفحه فرود شما هدایت می کند. CTR یک آگهی آنلاین به شما امکان می دهد بدانید که تبلیغ چقدر در جذب مشتریان بالقوه موثر است. سپس می‌توانید کپی آگهی، موقعیت آگهی و CTAها را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک بالاترین CTR را دارد.

 

همچنین ببینید: 8 استراتژی سئو برای افزایش رتبه سایت

 

CTR خوب چیست؟

CTR بین صنایع متفاوت است. برای تعیین اینکه نرخ کلیک خوب برای کسب و کار شما چگونه به نظر می رسد، می توانید با تحقیق در مورد میانگین نرخ کلیک صنعت خود شروع کنید. هنگامی که درک درستی از معیارهای موجود و میانگین های صنعت پیدا کردید، می توانید اقداماتی را برای دریافت CTR بالاتر و رسیدن به اهداف کسب و کار خود آغاز کنید.


4 نکته برای بهبود CTR

هنگام تلاش برای افزایش CTR در کانال های مختلف بازاریابی دیجیتال، عوامل مختلفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. نحوه افزایش CTR بستگی به جایی دارد که می خواهید CTR را افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر CTR پایینی در یک کانال رسانه اجتماعی مانند فیس بوک یا توییتر دارید، در نظر بگیرید که کدام هشتگ ممکن است به گسترش دسترسی شما به مخاطبان هدف شما کمک کند. و هنگامی که می خواهید CTR را در یک تبلیغ PPC افزایش دهید، باید به تیتر و کپی خود بسیار توجه کنید.

 

در اینجا چهار نکته وجود دارد که هنگام تلاش برای بهبود CTR باید در نظر بگیرید:

1) تیتر خود را بهینه کنید و کپی کنید:

از یک یا دو کلمه کلیدی فوکوس در عنوان خود استفاده کنید و کپی کنید. به احساسات و نیازهای مخاطبان خود متوسل شوید: مشکلی را برای آنها حل کنید.

2) شامل CTA ها:

یک فراخوان مستقیم و قانع کننده برای اقدام بنویسید. CTA شما باید دعوت کننده باشد و مخاطبان شما را وادار به کلیک کردن کند.

3) از تصاویر استفاده کنید:

استفاده از تصاویر یک راه عالی برای افزایش CTR است. بسته به کانال بازاریابی، انواع مختلف تصاویر ممکن است بهتر از سایرین عمل کنند. تست های A/B را با انواع مختلف تصاویر اجرا کنید تا ببینید چه چیزی برای شرکت شما بهترین کار را دارد.

4) سعی کنید از هشتگ ها استفاده کنید:

هشتگ ها در چندین پلتفرم مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین کار می کنند. درباره هشتگ‌های پرطرفدار یا پرطرفدار در صنعت خود تحقیق کنید و از هشتگ‌هایی استفاده کنید که به بقیه نسخه‌های شما مربوط می‌شود تا شانس دیده شدن توسط مخاطبان هدف خود را افزایش دهید.

 

همچنین ببینید:

 

برای تبدیل بهتر بازدیدکنندگان به مشتریان ایده آل خود بازاریابی کنید. (نه فقط CTR بالا)

تعداد کلیک‌ها و تبدیل‌ها یکسان نیستند: CTR درصد افرادی را که کلیک می‌کنند به شما می‌گوید، اما تعداد کل افرادی که تبدیل می‌کنند (به عنوان مثال، خریدی انجام داده‌اند یا در خبرنامه شما ثبت‌نام کرده‌اند) را به شما نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، یک تبلیغ آنلاین می تواند نرخ کلیک بالایی با نرخ تبدیل بسیار پایین داشته باشد و هزینه هر تبدیل (CPC) بالایی را برای شما به همراه داشته باشد.

بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند به سفر مشتری خود تا نقطه تبدیل ادامه می دهند؟ شما روی مشتریان ایده آل خود تمرکز می کنید.

مشتریان ایده آل کسانی هستند که بیشترین ارزش را از آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد به دست آورند. اگر با آنها خوب رفتار کنید، احتمالاً بارها و بارها برمی‌گردند و ستون فقرات مشتریان شما را تشکیل می‌دهند - بنابراین مطمئناً می‌خواهید آنها را با تبلیغات خود هدف قرار دهید.

روشی که می‌فهمید آن افراد چه کسانی هستند و از شرکتی مانند شما چه می‌خواهند، با انجام برخی تحقیقات و ساختن شخصیت‌های کاربر است.

پرسونای کاربر مبتنی بر داده بسازید
شخصیت کاربر یک شخصیت نیمه تخیلی است که بر اساس اطلاعات جمعیت شناختی و روانشناختی افرادی است که محصولات شما را خریداری می کنند.

 

یک کاربر ساده به سوالات زیر پاسخ می دهد:

  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • هدف اصلی آنها چیست؟
  • چه چیزی آنها را از رسیدن به خواسته هایشان باز می دارد؟