با توجه به ماهیت خارق‌العاده این ابزار هوش مصنوعی، یافتن یک جایگزین مناسب ChatGPT در چشم‌انداز امروزی کار کوچکی نیست. ⚙️

ببینید، ChatGPT یک ستاره راک هوش مصنوعی به تمام معنا است. نه تنها طوفان جهان را به خود اختصاص داده است، بلکه از تمام کهنه سربازان سیلیکون ولی که قبلاً بر فضای هوش مصنوعی تسلط داشتند، برتری یافته است.

در واقع، ChatGPT آنقدر پیشرفته است که اکنون حتی به صدور احکام در دادگاه های مقدس ایالات متحده کمک می کند [1].

این بدان معنا نیست که این ابزار عالی برای هر استفاده ای است. ChatGPT محدودیت هایی دارد، مانند عدم امکان صادرات فایل ها در فرمت های مختلف، به همین دلیل است که ما بهترین ابزارهای جایگزین ChatGPT را بررسی کردیم.

 

همچنین ببینید: چگونه می توانم از هوش مصنوعی برای کمک به شروع کسب و کارم استفاده کنم؟

 

این راهنما هفت مورد از آنها را با انتخاب های ما بر اساس سه مورد استفاده اصلی ChatGPT توضیح می دهد. بنابراین، چه در زمینه تحقیق، بازاریابی دیجیتال، توسعه وب یا فناوری باشید، باید بتوانید جایگزین مناسب ChatGPT را در اینجا پیدا کنید.

 

چت ربات های جایگزین ChatGPT

 


1. Google BARD
Google BARD

شروع کار ما BARD (ترانسفورماتورهای دو جهته و خودکار رگرسیون) گوگل است، یک ابزار هوش مصنوعی خلاقانه که برای ارائه یک تجربه مکالمه فراگیرتر و جذاب تر ساخته شده است.

این به شکل یک ربات چت هوش مصنوعی یکپارچه است که همه مکالمات شما را در یک جلسه مداوم ترکیب می کند. این برخلاف نمونه‌های چت مجزای ChatGPT است که می‌تواند چندین مکالمه را به طور همزمان پشتیبانی کند.

خود BARD بر روی LaMDA که مخفف Language Model for Dialogue Applications است آموزش دیده است. این هوش پایه ای است که ربات چت هوش مصنوعی را با قابلیت تفسیر متن از ورودی های قبلی و بعدی دوسویه می کند. می تواند زبان ظریف را درک کند و بسیار قادر به مدیریت مکالمات پیچیده و همچنین دیالوگ های گسترده است.

از سوی دیگر، ChatGPT بر روی GPT Transformer آموزش دیده است، که دارای درک زبان گسترده تر و تولید محتوای پویا است. شما می توانید برای حفظ طیف گسترده ای از وظایف متنی فراتر از گفتگو روی آن حساب کنید.

اما، در حالی که ChatGPT به یک شکل از خروجی متن محدود می شود، BARD می تواند به فرمت های مختلف - از جمله PDF، Word و HTML صادر کند. شما همچنین می توانید اطلاعات را از وب به صورت بلادرنگ بکشید، ویژگی که ChatGPT فقط از طریق افزونه های هوش مصنوعی شخص ثالث پشتیبانی می کند.

 

2. مایکروسافت بینگ چت
Microsoft Bing Chat

Microsoft Bing Chat یک جایگزین کاملاً مستقل برای ChatGPT نیست، زیرا بر اساس تلفیقی از فناوری‌های OpenAI و Microsoft اجرا می‌شود.

معماری اینجا قابلیت های مکالمه ChatGPT را با مخزن وب گسترده بینگ ادغام می کند. نتیجه یک چت بات است که قادر به مدیریت مکالمات هوش مصنوعی و دسترسی به وب است.

به این ترتیب، می توانید از Bing Chat به عنوان راه حلی برای فایروال اینترنتی ChatGPT استفاده کنید. در حالی که دانش ChatGPT محدود به اطلاعات منتشر شده در وب قبل از سپتامبر 2021 است، مایکروسافت بینگ چت به اندازه کافی همه کاره است تا داده های بلادرنگ را بازیابی کند. این بدان معناست که می‌تواند پاسخ‌های مناسبی برای پرسش‌های مربوط به رویدادهای جاری ایجاد کند.

حتی چشمگیرتر، ویژگی "Bing Pulse" مایکروسافت است که به روز رسانی های بلادرنگ را در مورد موضوعات پرطرفدار ارائه می دهد. و در حین کار، جایگزین ChatGPT حتی به ارائه پیوندهایی به منابع اطلاعاتی خود ادامه می دهد.

 

3. چتسونیک
Chatsonic

یکی دیگر از جایگزین های ChatGPT که بر روی مدل GPT ساخته شده است، ChatSonic است.

اما، این تنها شباهت آن با مایکروسافت بینگ نیست. ChatSonic نیز برای دریافت اطلاعات به روز به یک مخزن موتور جستجو متصل می شود. اما در این مورد، مخزن گوگل است، نه بینگ.

آنچه در نهایت ChatSonic را از شرکت هایی مانند Bing Chat متمایز می کند، قابلیت های آن است. ChatSonic یک دستیار مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی است که نه تنها قادر به تولید متن است، بلکه می تواند آثار هنری دیجیتالی ایجاد کند و به دستورات صوتی واکنش نشان دهد. این به ویژه برای خلاقانی که به دنبال افزایش بهره وری و ساده کردن گردش کار خود هستند مفید است.

ChatSonic حتی با چت ربات های هوش مصنوعی برای مشاغل ارائه می شود. وظیفه آنها تعامل هوشمندانه با مشتریان و ارائه پاسخ‌های انسانی است، همه اینها در حین جمع‌آوری داده‌های کاربر برای شخصی‌سازی تعاملات.

به عنوان مثال، در خدمات مشتری، می توانید ChatSonic مکالمات را با کاربران بر اساس فعالیت آنها در وب سایت یا پلت فرم رسانه های اجتماعی آغاز کند. ChatGPT فاقد چنین پیام‌های خدمات مشتری شخصی‌شده است، زیرا برای تولید پاسخ‌ها به مدل‌های زبانی از پیش آموزش‌دیده بستگی دارد. این باعث می شود ChatSonic یک جایگزین عالی ChatGPT برای مشاغلی باشد که می خواهند از هوش مصنوعی برای تقویت خدمات مشتری خود استفاده کنند.