هنگامی که یک خطا 500 در وب سایت شما وجود دارد، تمرکز شما فقط روی یک چیز است: چگونه وب سایت خود را در سریع ترین زمان ممکن آنلاین کنید؟ هر ثانیه و دقیقه، حتی – که سایت شما از کار می افتد زمانی است که ترافیک و فروش خود را از دست می دهید. به علاوه، ظاهر خوبی برای برند شما نیست، خواه یک شرکت بزرگ را اداره کنید یا یک سرمایه گذار انفرادی. همچنین، خطای 500 سرور داخلی که برای چندین ساعت سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهد (یا اغلب اتفاق می افتد) می تواند تأثیر منفی بر رتبه سئو شما داشته باشد. سایتی که فقط برای چند دقیقه از کار می افتد ممکن است حتی توسط گوگل به عنوان آفلاین تشخیص داده شود. با این حال، سایتی که برای چندین ساعت از کار افتاده است به گوگل می گوید که یک مشکل بزرگ وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود و می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند. بدیهی است که همه می خواهند از خطای سرور داخلی 500 جلوگیری کنند و در صورت بروز خطا، آن را در اسرع وقت برطرف کنند. این مقاله باید کمک کند!


5 نکته نهایی در مورد خطای 500 سرور داخلی

خطای 500 سرور داخلی چیست؟ طبق گفته کارگروه مهندسی اینترنت، یک خطای سرور داخلی 500 به این صورت تعریف می‌شود که "یک کد وضعیت [که] نشان می‌دهد که سرور با شرایط غیرمنتظره‌ای مواجه شده است که مانع از انجام درخواست شده است." هنگامی که به یک وب سایت می روید، مرورگر شما درخواستی را به سرور ارسال می کند، جایی که وب سایت در آن میزبانی می شود. سرور درخواست را پردازش می کند و سپس منابع (CSS، HTML، PHP، و غیره) و یک هدر HTTP را که شامل کد وضعیت است، پس می فرستد. کد وضعیت درخواست را به شما می گوید - 200 به این معنی است که همه چیز درست است، در حالی که 500 به این معنی است که چیزی اشتباه است. چندین کد وضعیت مختلف در سطح 500 وجود دارد، از جمله 501، 502، 503 و غیره. هر کدام معنای خاص خود را دارد. کد وضعیت 500، کدی که در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم، به این معنی است که سرور با چیزی مواجه شده است که از انجام درخواست جلوگیری می کند. بسته به سرور، ممکن است کد بیشتری برای محدود کردن مشکل دریافت کنید، مانند 500.12، که به معنی راه اندازی مجدد برنامه در سرور است، یا 500.13، به این معنی که سرور بیش از حد مشغول است. خطای 500 سرور داخلی چگونه است؟


خطای سرور داخلی 500

یک خطای سرور داخلی 500 می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود، از جمله:500 Error
500 Internal Server Error
500 – Internal Server Error
Currently unable to handle this request. HTTP ERROR 500.
HTTP 500
HTTP 500 – Internal Server Error
HTTP Error 500
Internal Server Error
The website cannot display the page – HTTP 500


  برخی از برندها دارای یک صفحه خطای سرور داخلی با نام تجاری 500 با پیام هایی هستند که در زیر ذکر شده است و پیوندهایی برای راهنمایی بیشتر و همچنین ممکن است تنها چیزی که می بینید یک صفحه سفید و خالی در سایت باشد که در هنگام استفاده از مرورگر فایرفاکس یا سافاری رایج تر است. دلایل رایج خطای سرور داخلی 500 دلایلی وجود دارد که ممکن است خطای سرور داخلی 500 را دریافت کنید، از جمله:
کش مرورگر
پایگاه داده خراب
خرابی فایل htaccess
هسته یا فایل های نصب وردپرس ناقص
مشکلات سرور پایگاه داده
مجوزهای فایل و پوشه نادرست
مشکل با محدودیت حافظه PHP
پلاگین یا تم شخص ثالث

 

راه حل سریع:

20 خطای رایج وردپرس و نحوه رفع آن ها

رفع خطای 500 در وردپرس