شناسایی افزونه های کند وردپرس با 5 روش ساده

وردپرس یکی از پرکاربردترین وبسایت‌های ساخته شده با استفاده از سیستم مدیریت محتوا است. افزونه‌های کند وردپرس نیز ابزارهایی هستند که سرعت سایت پایین بیاید تا قابلیت‌های مختلفی را از وب‌سایت شما بگیرد. با این حال، استفاده از افزونه‌های زیاد و غیرضروری می‌تواند باعث کندی و کاهش سرعت وبسایت شود. بنابراین، شناسایی و حذف افزونه‌های کند و غیرضروری یک موضوع مهم برای هر صاحب وبسایت است. در این مقاله، به شما 5 روش ساده برای شناسایی افزونه‌های کند وردپرس خواهیم آموخت.

 

1. استفاده از ابزار Pingdom:

ابزار Pingdom یکی از بهترین ابزارها برای تست سرعت وبسایت است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید لیست تمامی فایل‌ها و افزونه‌هایی که بارگذاری آن‌ها زمان زیادی را می‌طلبد را مشاهده کنید. با شناسایی افزونه‌هایی که زمان بارگذاری آن‌ها زیاد است، می‌توانید آن‌ها را حذف یا جایگزین کنید.

 

2. استفاده از ابزار GTmetrix:

GTmetrix یک ابزار دیگر برای تست سرعت وبسایت است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید لیست تمامی فایل‌ها و افزونه‌هایی که بارگذاری آن‌ها زمان زیادی را می‌طلبد را مشاهده کنید. همچنین، GTmetrix به شما نمره‌بندی مشخصات سرعت وبسایت خود را نشان خواهد داد و به شما کمک خواهد کرد تا افزونه‌های کند را شناسایی کنید.

 

3. استفاده از ابزار P3 Plugin Performance Profiler:

P3 Plugin Performance Profiler یک افزونه وردپرس است که به شما اجازه می‌دهد تا عملکرد افزونه‌های خود را تست کنید. با استفاده از این ابزار، می‌توانید زمان بارگذاری و تأثیر هر افزونه را بر روی سرعت وبسایت خود مشاهده کنید.

 

4. حذف افزونه‌های غیرضروری:

بعضی اوقات، صاحبان وبسایت به دلیل علاقه به قابلیت‌های جدید، افزونه‌های بیش از حد را به وبسایت خود اضافه می‌کنند. حذف افزونه‌های غیرضروری یک روش ساده برای بهبود سرعت وبسایت و حذف افزونه‌های کند است.

 

5. به روزرسانی نسخه PHP:

بسیاری از صاحبان وبسایت فراموش می‌کنند که نسخه PHP سرور خود را به روز نگه دارند. به روزرسانی نسخه PHP می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت وبسایت خود را بهبود بخشید.

 

در نهایت، شناسایی و حذف افزونه‌های کند یک مرحله مهم در بهینه سازی وبسایت خود است. با استفاده از روش‌های فوق، شما می‌توانید سرعت و عملکرد وبسایت خود را بهبود بخشید و تجربه کاربران خود را بهبود دهید.